The Sims iFokus

The Sims

Etikettvärldskaparverktyget
Läst 2755 ggr
Mitchika
1

Första värld: The New Divide

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är i en period då jag känner mig ruskigt kreativ (vilket ni kanske har märkt med musikvideon och Jeff the Killer) och det beror på att jag inte får min vanliga dos av kreativitet genom umgänge. Just nu sitter jag i stort sett isolerad i min lägenhet med mina djur, men jag klagar inte! Ensamtid är jättetrevligt också. 🙂

Vid sidan av Legacy Barlow och Projekt Varg (som jag tänker fokusera huvudsakligen på från och med nu) så pillar jag lite på en egen värld som jag tänkte skapa för personligt bruk. Det verkar inte finnas en värld designad som jag vill ha, så jag bestämde mig för att skapa en sån värld själv! 😃

Jag har inte kommit jättelångt, men än så länge är det superkul och jag önskar att jag börjat hålla på med Skapa en Värld tidigare! Glad

Så jag tänker syssla lite med det här vid sidan av mina legacys. mest för att se om min idé är genomförbar och om jag orkar! Skrattar

Här kommer jag posta lite bilder på världen i alla fall. Konstruktiv kritik, tips och tankar uppskattas alltid. Glad

Första bilden är bara hur den såg ut direkt efter att jag var klar med ommålningen och grundformandet. (Samt efter att jag satt dit lite föremål jag hittade av bara slumpen som jag vill ha med längre fram, även om dom knappt syns)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Mitchika
0

Här ser man några av föremålen som jag tänkt använda preliminärt. Vi får se hur många som faktiskt kommer till nytta när jag väl är igång. 🙂

Mitchika
0

Och här har jag byggt en liten avdelare, så att världen delas upp i två halvor. Skälet till att jag valde att kalla världen "The New Divide". 🙂

Den kommer inte ha den färgen i slutändan, utan jag har bara inte bestämt helt hur jag ska göra med den delen av världen ännu så jag har bara målat gör att göra gränsen tydlig över vart det ska vara. Glad

Just det, man ser också dom påbörjade ruinerna av en storstad ovanför! 😃

Mitchika
0

Jag öppnade världen för lite redigering i The Sims 3 och byggde världens första tomt! Kanske inte den snyggaste, men den gav lite bättre miljö till staden. 😃

Jag går inte in i djupet på detaljer för stunden, utan jag fokuserar på världen som helhet och jag kommer finputsa alla detaljer lite mer efteråt. 🙂

Emelice1206
0

Fin värld, vill följa och se hur den utvecklar sig! 👍

Hallonsmurfen
0

Det här var spännande. 😃 Den verkar jättehäftig, nu blir jag lite sugen på att börja bygga på min värld igen. Det var länge sen jag höll på med den. 🤔

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
0

#4 Tack, vad kul! 😃

#5 Tycker du? Tack! 😃

Det här är första gången jag seriöst testar Världsskaparverktyget och jag har jätteroligt! Skrattar

Dvärgvädur
0

Hur gör man en egen värld? 😃

Cool iaf B)

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus

[Lupse]
0

Världens ser jättebra ut redan nu 😉

Tyckte från en början att världen påminde om uddaholm från the sims 2, men världen kommer säkert att bli mycket coolare!

Skulle själv vilja bygga en värld men har mac så det går ju inte. Får hoppas att EA blir lite snällare mot mac användare i framtiden 😊

SimsBrooke
0

Kul =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

VilmaKristina
0

Vänta här… lyssnar du på Linkin Park? :D

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

[AmandaBorg]
0

Följer! 🙂

Mitchika
0

#7 Se hallonsmurfens länk till artikeln om det. 🙂

#8 Tack så mycket! 😃

En Uddaholmvärld vore kul att bygga bara för att ha en, men det får eventuellt bli ett annat projekt. Den här världen är nästan helt utplanerad i mitt huvud, så det ska bli spännande att se om den går att genomföra. Aww, tack…! 🙂😊

Ja, det hoppas jag med. Det är synd att det ska behöva krångla så mycket på Mac. 😕

#9 Tack, hallonsmurfen! 🙂

#10 😃SkrattarSkrattar

#11 Skojar du? Skrattar

Jag älskar Linkin Park, har gjort det sen tonåren. 🙂

Namnet på världen är delvis inspirerad av deras låt, "New Divide", samt även "The Divide", en plats i Fallout New Vegas' nedladdningsbara innehåll "Lonesome Road". Glad

Jag är fullständigt besatt av Falloutserien! Skrattar

#12 Vad roligt! Skrattar

VilmaKristina
0

Reagerade självklart på stadens namn, man hör ju New Divide i minst två Transformers filmer.. 😇

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

Misarn
0

Åh vad spännande!! följer :-)

Mitchika
0

#14 Älskar Transformers…! 😍KärKär

#15 Åh, vad kul! 😃

Gerbilles
0

Ser riktigt bra ut redan nu, följer med spänning! 👍

Mitchika
0

#17 Tack, vad roligt! 😃🤗

Amorita
0

Följer! :D vill se hur det utvecklar sig :)

Dvärgvädur
0

Spännande spännande :)

Till bild? :3

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Mitchika
0

#19 Jättekul! 😃

#20 Tack! 🙂

Vi ska se, jag tänkte starta om Världsskaparen senare ikväll. Jag har byggt lite nytt som jag kan lägga ut bild på. Glad

Mitchika
0

Ytterligare en tomt som jag byggde igår, ett stort work-in-progress men det är ju hela världen som det är just nu. 🙂

Jobbar vidare och postar nya bilder allteftersom det blir "klart". Detaljerna ska putsas sist. Glad

Mitchika
0

En påbörjad övergiven tågstation/gruva. 🙂

Jusse.
0

Verkar vara en väldigt levande stad det där…! 😎

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Mitchika
0

#24 Inte direkt. 😉

Skrev i inlägg #2 att det är stadsruiner, så det vore konstigt om det var mycket liv där. 🙂

KreQ
0

Det ser fantastiskt ut! Kan man få den på något sätt när du är färdig? Hade varit super! Förstår ungefär din tanke. Kommer det bo någon i världen? På tal om Uddaholm har min dröm varit att göra Uddaholm 50 år innan sims 2, precis som Sunset Valley är 50 år innan Skönköping :) Nu finns ju aliens också, så känns spännande att göra Uddaholm :D

Mitchika
1

#26 Tack så mycket! 😃😊

Jag kan eventuellt lägga upp den för nedladdning om jag kan få hela världen att fungera som jag hade tänkt mig. 🙂

Problemet är att världen lär behöva alla expansionspaket samt eventuellt allt nedladdningsbart innehåll från Store som jag har och använder i skapandet av världen. Annars finns det risk att världen inte fungerar… Custom Content nedladdat från andra platser ersätts bara med standardobjekt från spelet. 

Jag är kluven när det gäller befolkning. Jag har fått till en ganska ball Ghoul (Fallout) som jag tycker om (visserligen skulle jag kunna spela som honom). Det jag eventuellt funderade på är några skjul med en liten befolkning på ett ställe, samt om man kan göra något mutantlikt att hålla till i stadsruinerna. 😃

Vi får se hur jag gör med eventuell befolkning, först måste världen bli klar. 🙂

Glömde tillägga! En Uddaholm 50 år innan The Sims 2 vore så häftigt att se! 😃Skrattar

mylife00
0

Super spännande att se hur din värld utvecklas! Det kommer nog bli hur cool som hels! Följer med spänning:)

♥♥♥ I love Justin Bieber and Twilight ♥♥♥

Sadrea
0

Följer

Mitchika
0

#28 Tack så mycket, vad kul!! 😃😃

#29 Roligt, tack! 🙂

KreQ
0

#27 Jag hade tyckt det varit häftigt att se några få innevånare som fortfarande lever i staden. Spännande! Följer och ser hur det utvecklas! Ska börja exprimentera med världsskaparen igen. Kom en bit påväg på en paradisö för ett tag sen, men sen raderades den :( (snyft). Jag är inte så duktig, men ska försöka. Det här väcker verkligen liv i mina världsskaparplaner igen :D

Misarn
0

#27 Det låter väldigt intressant :-) spännande att få se slutresultatet :-)

Mitchika
0

#31 Stadsruinerna ser inte särskilt bovänliga ut för människor, men man vet aldrig… 😃

Åh, så trist! 😕
Jag lekte själv runt i Världsskaparen förut för något år sedan utan att försöka göra något, bara för att lära mig hur det fungerade. Resultatet av min lek (fullständigt ospelbart, men ett kul minne) raderades också, tråkigt nog. 

Men "The New Divide" satsar jag fullt ut på. 🙂
Åh, så roligt! Jag längtar efter att få se vad du hittar på i Världsskaparen! 😃

#32 Tack så mycket! Skrattar

Jag ska jobba lite på världen vid sidan av, innan jag ska bort ikväll. 🙂