The Sims iFokus

The Sims

Etikettteknisk-hjälp
Läst 1610 ggr
Henrik93
0

sims 2 storlek?

Hejsan, här har ni en som inte hänger med i sims utveckligen och vägrar sims 3! haha

Jag har alltid älskat sims, och spelat sims 2 rätt mycket hos vänner osv.

Men det jag undrar nu är, vad behöver man ha för ram minne å sånt för å kunna spela det?

Beställde precis spelet med nån expansion. Skulle ju va kul om jag kunde spela deet också!:)

såhär står det på min dator:

CPU 3.20GHz 3,19GHz, 760 MB of RAM.

säger det er något?:O

mvh Henrik

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Mitchika
1

Hejsan! 🙂

Roligt att se flera som spelar The Sims 2! Det är ett så pass bra spel ändå, trots trean, att det vore synd om det helt glöms bort. Jag vägrade också The Sims 3 ganska länge, tills det kommit ut tillräckligt med expansioner för att vara riktigt spännande. 😃

Jag spelar även The Sims 2 ibland, även om tiden inte riktigt räcker till för det just nu. 🙂

Jag ska ta och gräva fram mina The Sims 2-spel och se vad det står för något på dom. Du ska ha tillräckligt med RAM och processor för grundspelet The Sims 2. Glad

Så undrar jag vad det är för expansion du har beställt? Senaste The Sims 2-expansionen (Livet i lägenhet) ställde lite högre krav i RAM (1 GB). Sen blir spelet givetvis mer krävande ju fler expansioner du installerar och ju mer innehåll (så som Prylpaket) som du skaffar. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Mitchika
0

Grundspelet behöver minst 3,5 GB hårddiskutrymme, glömde jag tillägga i förra inlägget! Sen får man räkna med 1-2 GB till för expansioner. Jag har för mig att dom varierar lite i storlek. 🙂

Henrik93
0

aha tack för hjälpen:) bara hoppas på att det fungerarXD kan ingenting om datorer! haha

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

[Vattholmazingel]
0

Då undrar jag till er alla som spelar The Sims 3 är det inte mer bugg och problem med 3 än sims 2 men jag vara helt ute och cyklar och det ber jag om ursäkt om. Men känns så efter många diskussioner här på sajten iFokos ?

Mitchika
0

#4 Det är mycket mer problem kring The Sims 3 än The Sims 2, men det varierar. Många personer (beroende på vilka du frågar på nätet och på vilka forum) upplevde enorma problem med The Sims 2 med jättemycket buggar och sparproblem. 

Jag upplevde aldrig något problem eller fel med mitt spelande i The Sims 2. Det ENDA som jag kunde råka ut för ordentligt var att det där "molnet" kring saker (simmar som slogs, husdjur som tuggade/klöste på saker etc.) försvann. Jag har även filmat det och haft med i en video. 🙂

Men allt funkade annars som vanligt. Till och med på Legacyfamiljen som jag körde till 10 generationer var det problemfritt. Dock fick jag flytta generation 10 till en annan tomt. Vid det här laget var det största problemet på min Legacytomt att alla spöken efter alla avlidna arvtagare, syskon, partners etc. dök upp och skrämde folk till döds… 😂

Jag fortsätter på samma Legacyfamilj än idag utan problem eller buggar (när jag hinner spela The Sims 2, vilket tyvärr är sällan). Jag är uppe i snart generation 12 med komplett familjeträd. 🙂 (Som tyvärr har förstörts lite på grund av min… ehrm… lust till att experimentera…) 

Så upplevelserna är olika. Mina upplevelser är att The Sims 2 funkade urbra med i stort sett aldrig några buggar och jag förlorade aldrig någon data på grund av spelkrångel. Glad