The Sims iFokus

The Sims

Etikett: ts3-allmänt
Läst 2090 ggr
exitingsvillemo
1

Föra över filer till ny dator?

Idag får jag äntligen nya datorn, har inte fått spela sims på flera månader!! Abstinensen är hög kan jag lova!

Nu r det ju så att jag har en massa nedladdat på den gamla datorn, hur mycket som helst. Kan jag spara det på typ ett USB och sen lägga in det på nya datorn?

Vill ngn vänlig själ förklara steg för steg hur jag går tillväga =/

Liz85
0

Alternativ 1: Usb-sticka som du kopplar in i din gamla dator, kopierar önskade filerna till, därefter kopplar bort från gamla datorn och istället stoppar in i den nya datorn. Dock kan du om du har en liten sticka behöva göra om detta x antal gånger beroende på hur mycket plats filerna tar.

Alternativ 2: Extern hårddisk. Gör samma sak med hårddisken som med usb-stickan, kopiera över filerna till den externa från din gamla dator och för över till den nya datorn. Externa hårddiskar brukar ha betydligt större utrymme.

Alternativ 3: Har du brännare och program i din gamla dator, bränn över filerna på den skiva (cd eller dvd), stoppa sedan in skivan i din nya dator och kopiera över önskade filer från skivan till datorn.

Alternativ 4: Att du har dina datorer sammankopplade i ett nätverk och kan kopiera direkt från dator till dator. Detta kräver att man har ett nätverk hemma först med möjlighet att koppla ihop flera datorer. Något krångligare att pyssla med om du inte redan har detta.