Hur funkar det med kaninhål?
Jag har googlat lite smått på det här med kaninhål i The Sims 3 men inte hittat något om hur man får ut sådant när man bygger en värld. Så nu undrar jag, hur gör man?
Jag läste någonstans här på forumet att man ska ställa in tomten på "inga besökare tillåtna" och så sätter spelet ut "kaninhålsbyggnaderna" av sig själv. Men hur vet man vilken storlek man ska ha på tomterna då?
Puttar upp den här… 🙂
Jag låter någon lite mer erfaren svara, då jag precis börjat bygga min värld och inte kommit till kaninhålen än. Det vore dock bra att veta längre fram i världsbyggandet. 🙂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Du måste sätta ut byggnaderna själv. Du gör en tomt som vanligt och ställer in den antingen på den typ av tomt det ska vara eller inga besökare tillåtna, sen finns det en speciell kategori i byggläget där alla kaninhålsbyggnader finns.
Det kan vara krångligt att veta vilken storlek man behöver på tomterna, jag gjorde så att jag skapade en stor tomt (64x64) och kollade upp storleken på alla kaninhålsbyggnader jag tänkte använda på den tomten så jag hade allt uppskrivet när jag sen skapade dom olika tomterna.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#3 Vart finns den kategorin? Jag har bara hittat vanliga offentliga byggnader som t.ex. bokhandel osv, aldrig några kaninhålsbyggnader.
Putt. 🙂
#4 En bokhandel är väl en "kaninhålsbyggnad"? 🤔
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.
#6 Oj, de var bibliotek jag tänkte på, hehe.. 🤦♂️