The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 2349 ggr
Froida
0

Största buggen jag skådat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så jag hade dessa två simmar som jag spelade med, dem hade precis tagit examen och allt gick kanon! Tills dem skulle åka hem… Dem gick till gatan och VIPS så blev de frusna. Det fanns inte någonting i min makt som kunde göra så att dem förflyttade sig. Det slutade med att jag startade om spelet. När jag öppnade upp det igen hade buggen förvärrats…. Simmarna stod inte bara still utan nu hade deras "profilbilder" försvunnit så att jag inte längre kunde skifta mellan dem. Den simmen jag hade tryckt på från början kunde inte klicka på sin telefon, på marken o.s.v. Då beslutade jag mig för att starta om spelet igen och denna gången hade vi helt plötsligt fått en ny medlem i hushållet och det hade automatiskt skiftat över till att jag kollade på hans profil och kunde, som sagt innan, inte skifta över till någon annan. Jag blev extremt frustrerad och försökte göra allt för att de skulle flytta hem men ingenting fungerade. Startade om spelet ännu en gång och såg att det hade blivit bättre! Mina simmar började röra sig men jag kunde fortfarande inte styra dem, så jag bestämde mig för att starta om det ÄNNU en gång (vilket var ett stort misstag). När jag hade startat upp spelet igen såg jag till min förtvivlan att mitt hushåll hade försvunnit, alla mina gubbar förutom den nye medlemmen var borta! Dessutom hade den nya medlemmen förlorat alla sina vänner och livslånga poäng o.s.v.
Jag vet inte hur jag ska göra för att fixa buggen! Det blir bara värre och värre :(

[Anna_happy]
0

Oj jag tycker synd om dig men skriv in fusket reset sim ( namn sedan efternamn så dem kommer till säkert ställe och buggen försvinner

Froida
0

#1 Tack för tipset! Provade det men det fungerade dock inte :(
Har praktiskt taget gett upp nu, tänker behålla sparningen dock ifall en programuppdatering fixar buggen i framtiden :)

pistenbully
1

Hade liknande problem och reset sim fusket fungerade inte, otroligt tråkigt då det var min första universitets familj jag skapat som precis fått tillökning.

Mitchika
0

Det där låter precis som något jag upplevde när jag hade en ouppdaterad mod installerad på mitt spel. 

TS, använder du dig av några mods?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Froida
0

#4 Har inga mods installerade 😕

Mitchika
0

#5 Då har jag tyvärr ingen aning om vad som kan vara felet… 😕

Det är ett så utbrett problem också att det blir svårt för mig att forska i det, eftersom så mycket händer. Det låter som en korrupt sparfil, men jag är inte säker alls… 😕

Froida
0

#6 Fick helt enkelt ge upp med den sparfilen! Skapade ett nytt hushåll på fyra personer som alla tagit vars ett examen och som blivit indelat i två hushåll där båda hushållen skapar en stor familj! Ingen bugg har inträffat och allt går perfekt! :)
Tack i alla fall för att du försökte dig på att hitta en lösning!

Ellab20
0

samma hände mig typ med min legacy familj. 5:e generationen. och nu är allt kaputt. Så jäkla arg!!

pistenbully
0

Kan man på något sätt fixa en kaputt sparfil? Eller komma runt det på något sätt?

Mitchika
0

#9 Det beror på problemet. Felkoder kan gå att fixa, men vissa former av korrupta sparfiler går inte att rädda… 😕

Froida
0

#8 Det är verkligen otroligt irriterande! Har som tur är inte hänt igen, men som sagt, man blir ju irriterad när det väl händer,

pistenbully
0

#10 tråkigt :-/