The Sims iFokus

The Sims

Etikettteknisk-hjälp
Läst 4186 ggr
Hallonsmurfen
2013-04-21 18:09
0

Sims dator

Jag ska köpa ny dator för att min gamla har ballat ur totalt. När jag nu ska köpa vill jag ju ha en bra. 

Den ska klara sims, jag måste kunna ha grafikinställningarna på högsta.

Jag måste kunna spela på min legacy familj. 

Det är väl de kraven jag har tror jag. Är det någon som har något tips?

Sen har jag lite frågor också.

Min kompis sa att jag inte ska installera alla 13 spelen på en gång. Utan att jag får installera typ två och sen låta datorn vila ett tag. Stämmer det?

Jag undrar också om jag kan ladda ner allt eget innehåll på en gång. Jag vill ju ha mina saker, men måste jag ladda ner det i omgångar också?

Det spelar ingen roll hur mycket den kostar, men gärna under 12000, för jag har en plan på hur jag kan få ihop så mycket, men det kommer ta tid, så ju billigare den är desto snabbare går det. 

Men den ska vara bra, så det blir ju inte särskilt billigt ändå. 👍

Medarbetare på Pokémon iFokus

[xMondSy]
2013-04-21 19:16
0

För max 12.000kr får du en riktig värstingdator. 

Man kan få en väldigt bra dator för bara 5000kr med som klarar högsta grafik, jag är inge bra på det själv men om du bara kollar kriterierna på datorerna och jämför så kan du hitta väldigt billiga :) 

Annars köper du på blocket :)

Hallonsmurfen
2013-04-27 16:34
0

Är det någon som vet något om det där med att installera spelen och nedladdningarna? 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

hahael
2013-04-27 17:01
0

en alienware för 9900 kr kommer ju garanterat klara TS3

Klart att laxen ska ha en jolle

[xMondSy]
2013-05-01 20:58
0

Det där med att inte installera alla spelen på en gång har jag aldrigt haft några problem med. 
Men visst, man kanske ska ta det lite lugnt och inte direkt stress installera alla på en gång.

[AmandaBorg]
2013-05-03 00:39
1

Jag köpte min Samsung på Elgiganten och är supernöjd. Jag gick bara in och frågade personalen om hjälp. Jag berättade att jag ville ha en bärbar dator att surfa och spela The Sims 3 på. Jag sa att prisklassen jag hade tänkt var runt 5000, men han sa att det inte räckte med det och det slutade med att jag var uppe i 6-7000 någonting (minns inte exakt). Det gjorde inte mig något eftersom jag ville ha en riktigt bra dator. Och det har jag nu. 
Hur som helst, gå in i någon datorbutik och fråga om hjälp och berätta vad du ska ha datorn till så hjälper dom dig. Glad

När det gäller det där om installationer.. Jag installerade alla mina (då 11 stycken) spel på en gång, varken dator eller spel sa ifrån. Har du dessutom en ny och bra dator kommer det inte att vara några som helst problem. Det borde inte spela någon roll med nedladdningar heller. 🙂

Bara Anna
2013-05-03 06:49
2

Tänk dock att försöka ha lite kött på benen och veta vilka krav du har på datorn även tekniskt sätt. Butiker, framför allt generella som Elgiganten etc är BARA ute efter att få sälja. Så hur vänliga de än är så skulle de gärna försöka sälja is till eskimåer om du förstår….  Det är åtminstone min erfarenhet!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Namiko
2013-05-03 07:19
3

#5 Man ska inte alltid lita på försäljare. Jag var inne i en butik och letade efter en dator som skulle klara sims. Den jag fick rekommenderad till mig var så mycket sämre än den jag har nu, den var dessutom dyrare och jag hade aldrig stått ut att spela sims på den i längden då till och med min nuvarande speldator är lite väl seg gällande sims med alla EP. Många försäljare har ingen aning om hur krävande sims 3 är, särskilt med alla EP och massa nedladdat. Dom kollar på grundspelet, hittar snabbt en dator som passar (i prisklassen just över det du tänkt dig att betala) och antar att det ska räcka. Det bästa är att ta hjälp av en datorkunnig vän eller släkting och även där vara noga med att påpeka att sims är ett krävande spel, för dom som inte spelar det själva har ofta väldigt svårt att tro på det.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Sara1214
2013-05-03 11:27
0

Jag har en mac ! Den är super bra! Jag har alltså en stor Mac och den hackar aldrig och kan göra allt på den!

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

[AmandaBorg]
2013-05-03 12:14
1

#7 Självklart är det så, men samtidigt som det är deras jobb att sälja så mycket som möjligt så är det också deras jobb att få kunden nöjd. Skulle det vara så att man inte är nöjd med varan som personalen har plockat fram åt en så löser de förhoppningsvis det åt en. Även om man har testat datorn eller vad det nu kan vara, eftersom det är de som har gjort fel då. De vill ju inte ha dåliga recensioner från sina kunder.🙂

pistenbully
2013-05-03 14:19
1

#9 Du som har dock ett visst ansvar att kolla upp vad du letar efter och vad du köper. Jag tror inte att du har lagligt rätt att lämna tillbaka en vara som du öppnat och brukat bara för att du insåg att du behövde något bättre. Har man tur kan butiken ta tillbaka produkten eller göra någon deal med dig som kund i detta läget, men då handlar det nog mer om Good will än om kundens rättigheter. Men en blandning utav vad försäljaren säger och vad vänner och bekanta berättar är nog bra att gå på vid inköp :-D

[AmandaBorg]
2013-05-03 14:38
0

#10 Jag skrev att de förhoppningsvis löser det. Jag skrev ingenting om att det är kundens rättigheter. Jag skrev inte heller något om att man får lämna tillbaka en brukad förpackning för att man insåg att man ville ha något bättre. Det jag skrev var att om man har sagt vad man är ute efter och försäljaren plockar fram något som enligt denne uppfyller kraven och det sedan visar sig att det inte alls gjorde det så tar dom säkert tillbaka varan då det handlar om att det är de som har gjort fel. Men som sagt, jag har inte sagt något om några rättigheter, men förhoppningsvis så tar de tillbaka varan ändå.

[AmandaBorg]
2013-05-03 14:47
0

#10 Kan även tillägga att säljaren bryter mot konsumentköplagen om han/hon har sagt att datorn (eller vilken annan vara som helst) ska fungera på ett visst sätt men sedan inte gör det.

pistenbully
2013-05-03 15:11
0

#11 se det mer som information ;-) #12 ja, falsk marknadsföring är olagligt i Sverige som tur är.

PotatoEcho
2013-05-03 16:56
1

Min dator kostade 5300 och klarar sims 3 på högsta grafik.

Även den med en tusenlapp billigare skulle klara sims 3 bra skrev butiken när jag frågade, men jag valde ändå en dyrare.. Att köpa ifrån t.ex. elgiganten osv resulterar oftast i att du måste betala för myyycket mer än vad du egentligen får! =)