The Sims iFokus

The Sims

Etikett: fel-och-buggar-med-spelet
Läst 1698 ggr
Lillalex
0

Spelet kraschar när jag ska spara!

Hejsan!

Jag försöker bygga en bar i Lucky Palms, men varje gång jag försöker spara spelet så kraschar de.

Jag har försökt flera gånger men fått samma resultat.

Jag har även försökt bygga en bar i Bridgeport och de funkar utan problem.

Är de någon annan som har problem med att ändra stad/bygga offentliga platser/byggnader i Lucky Palms?

Finns de något sätt att lösa detta problem?                                            Isåfall hur?

Med Vänliga Hälsningar

Mitchika
0

Har du byggt övervåning på något eller några hus dom gånger då spelet kraschat när du ska spara? 

Om så är fallet kan du ha råkat ut för den ökända övervåningsbuggen… 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

kodex
0

#1 Det låter som den tyvärr…

Lillalex
0

Jag har inte byggt någon övervåning, utan helt enkelt en vanlig bar med scen, dansgolv, bord och juice barer.

Men egentligen så spelar de ju ingen roll vad jag hade, för när jag försökte spara efter att jag BARA byggt väggar och satt dit en dörr så gick de inte att spara ändå!

kodex
0

Har du satt dit tak så räknas det som "övervåning" :) Tror nästan att taket åker dit automatiskt om du har ett slutet rum av väggarna.

Mitchika
0

#4 Det tänkte jag inte på, men det stämmer! 

Lillalex, prova att ta bort taket på dina byggnader och se om det fungerar. 🙂

Lillalex
0

Nu har jag testat att bygga och sedan ta bort taket, men de verkar inte vara denna buggen för spelet kraschar fortfarande, vet ni vad som kan vara fel? Finns de någon uppdatering eller liknande som man kan ladda ner för att lösa problemet?

kodex
2

I och med att du kan bygga utan problem i en annan familj (stad) så borde det vara denna tak-bugg. Det kan vara så att det inte hjälper att ta bort övervåning/tak när de en gång satts dit under en byggsession. Tyvärr finns ingen lösning på detta problemet ännu, men många simmare upplever att buggen försvinner under sommartiden i spelet. Vänta alltså tills det blir sommar i spelet och försök igen. Om det redan är sommar så prova att vänta lite i alla fall och låt årstiderna (eller ett par dagar) fortlöpa. Vad jag har hört så brukar buggen försvinna efter ett tag (för att senare kanske dyka upp igen, men i alla fall).

Lillalex
0

De låter ju faktiskt som en rimlig lösning, de är vinter nu och jag ska testa igen när de blir sommar, tack för tipsen!

kodex
0

Vad bra :) Återkom gärna med hur det gick!

Lillalex
0

Nu har jag provat att bygga baren under sommar tid, men de blir samma resultat som innan.

Tror ni de finns någon annan lösning på detta problem?                                     Eller måste jag kanske flytta mina simmar till en annan stad?

Mitchika
0

#10 Om jag vore du skulle jag spara ner mina simmar och skapa en helt ny sparfil och flytta dom dit. Det kanske kan hjälpa. 🙂

Lillalex
0

Jag har byggt en bar på en annan spar fil och satt in den i Lucky Palms och de funkade.

Jag tycker att de är synd att de finns massa buggar i sims, men trots de så är de ju ett väldigt roligt spel.

Jag får tacka så mycket för alla förslag!

Beatrice_Love_Kaniner
0

fick samma problem och det har nog något med grafikkortet att göra

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

BunnyWunny
0

kan det vara denna buggen som jag har? ska bygga ett hus till min familj, med två våningar. Det är vinter i mitt spel..

Always <3

Beatrice_Love_Kaniner
0

fick damp på min dator som bara helt plötsligt la av simset och sedan stog det barsa sims 3 har slutat fungera 😡 … Pappa ringde och mailade EA och andra viktiga gubbar som kunde sådant, han instalerade en grej som man såg nere i hörnet hur mycket energi eller något det gick åt att spela sims. Vi fick som tips att ändra lite saker i inställningar på spelet och pappa grejade med grafikkortet och sedan har allt fungerat! 🥵

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin