Laptop till sims 3
Hej, jag funderar på att köpa en ny dator då jag bara får ha kvar min skoldator i ett år till plus att sims inte är särskilt bra på den datorn. SÅ jag letar efter en laptop som jag ska kunna spela sims på med rätt höga grafikinställningar. Den ska helst vara större än 16 tum och inte kosta mer än 4500 kr.
Det går inte att få en sån bra laptop för så lite pengar. Mitt tips är att köpa en stationär istället. Om man vill ha en sån "stor" laptop som dessutom ska gå att spela på, så får man nog räkna med 6-7000 iallafall. The sims 3 är ett väldigt krävande spel, tyvärr.
Okej, vad synd, får ta och installera på min stationära och se om det går fortare. Följer sims3pack filer som är installerade i spelet med när man installerar på en annan dator? Eller får man flytta det separat?
Det får man ta separat :)
okej, tack för hjälpen
Min laptop kostade 5000 och kör inte sims sådär jättebra, men den kan bero på att jag har massa nedladdade saker och mods.
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Det bästa är att spela the sims 3 på en stationär dator och inte laptop då laptop inte är några speldatorer.
Jag pratar om egen erfarenhet, ju mer spel du har desto segare går det att spela. :)
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Jag har en macbook pro och det går utmärkt att spela på den men ganska dyrt är det ju… Däremot var det min pappas gamla dator….
Jag har en Sony Waio laptop och den är jättebra till sims men den kostade också ca 8000 kr..
Jag köpte en ny laptop i höstras för 4000 kr och den är sjukt bra och spelar sims 3 galant! Så det finns visst bärbara datorer för mindre summor.
#9 Vad för laptop var det?