Poseplayer problem
Jag har haft poseplayern en längre tid nu utan några som helst problem, allting har funkat. Sedan för någon dag sedan laddade jag ner lite nya poser, när jag sedan började spela i en nya familj och jag skulle sätta ut själva poseplayern då var den inte där (Dekor > Övrigt). Så jag snabbt som attan kollade igenom alla dokument och jo, allting var där. Mycket märkligt!
Nästa dag testade jag att ta bort själva poseplayer dokumentet och sedan installera det hela igen i hopp om att det skulle funka igen men nepp…..jag behöver verkligen poseplayern och vet inte vad jag ska göra. Finns det någon där ute som skulle kunna hjälpa mig?
Jag har mods mappen och allting, det har funkat innan men nu inte.
(Sry om jag satt detta i fel grupp)
Har du varit inne på Mod The Sims' hemsida och kollat om du har laddat ner den senaste versionen av Pose Player? Pose Player uppdateras med jämna mellanrum och vissa poser behöver en nyare version av Pose Player för att funka ordentligt. 🙂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#1 - installerade som sagt om posaplyern idag och det var denna,
Länk borttagen, då vi inte tillåter länkning tills Mods.
Och även om det skulle vara fel version så ska väl ändå Pose playern finnas liksom i spelet?
#2 Ja, det borde den göra. 🤔
Funkar annat nedladdat innehåll som det ska?
#3 Det som är installerat med Sims 3 packet funkar ja, det mesta i alla fall. Men det som är installerat så att det ligger i modsmappen det krånglar lite. :)
Men det är som sagt efter att jag laddat ner nytt innehåll som det hela började krångla, men jag har ju inte tagit bort någonting…
#4 Hmm, om det är mer innehåll som krånglar så flyttas mina misstankar från Pose Player till eventuellt mappen.
Prova att flytta ut allt annat innehåll förutom just Pose Player och poserna. Starta sen spelet och se om det fungerar.
Det kan bli lite jobb beroende på hur mycket du har, men det kan vara så att en gammal mod som inte fungerar längre sabbar lite. 🙂
Jaha, flyttade då alla 174 objekt utom poselayern och ett pose packet från mods mappen till hämtade filer. Startade spelet och nu fortfarande inte någon poseplayer. Märkte även att den korta filmsnutten innan själva spelet nu var trögare att trycka bort än det innan så enkla space, kan det vara något med spelet, att det tagit illa upp eller liknande?
Vill ju helst inte behöva installera om alla spelen, mapparna samt poseplayern…och poserna för att få detta att funka. Men ser ju inte så ljust ut just nu 🤔
#6 Prova att ta bort din gamla Modsmapp (bara mappen med resource.cfg-filen, inte dina modsfiler), ladda ner den på nytt och lägga in den nya mappen och dina package-filer igen? Det kanske är mappen som krånglar?
#7 Tack så hemskt hemskt mycket, äntligen har det kommit igång. Kan inte tacka dig nog! 🤗
#8 Åh, vad bra! 😃
Det var så lite så, jag är bara glad över att det fungerar. 🙂🤗