The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 4333 ggr
Hamsterlycka
0

Jag blir så arg!

Alltså jag får snart damppppppp på mitt Sims! Alltså seriöst! Varje gång en av mina simmar får barn blir barnet helt missbildat, antingen har en svart arm och hela skärmen börjar lagga eller så är de bara en hudfärgat sträck. Jag blir snart galen!!! Vad är felet? 😭

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

SimsBrooke
1

Du har laddat ner ett klädesplagg som man kan använda till ALLA åldrar. Ta bort dem kläderna så löser det sig =) 

Jag kommer även redigera din rubrik då vi inte vill ha "skrik" i rubrikerna.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
1

Felet ligger med största sannolikhet i något nedladdat innehåll som du har, troligast ett klädesplagg (tröja, byxor, outfit etc.). Som du antingen fått via Exchange eller någon annanstans. Avinstallera dina nedladdade kläder via startprogrammet och ta bort alla nedladdade klädesplagg i Modsmappen, om du har någon, och se om det hjälper.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Hamsterlycka
1

Hm.. då måste det vara dendär förbannade häst-kostymen som har kommit med till någon av de simmar jag laddat ner.. Aja, ska försöka avinstallera det och se om det funkar! Tack så mycket för den snabba hjälpen båda två! 🤗

SimsBrooke
1

#3 Varsågod :D Kom tillbaka om det inte funkar =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Hamsterlycka
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 Har raderat allt som jag laddat ner, men det finns fortfarande kvar i spelet! Jag raderade det från startsidan som kommer upp när man startar Sims, men det finns fortfarande kvar! :( Denna gången fick bebisen VITA armar…. eller ja, halva hans kropp var vit. Åh blir så arg!!

Så här ser den eländiga dräkten ut på en vuxen, på ett barn ser det helt… sjukt ut. Hur raderar jag allt från själva spelet också?

Mitchika
0

#5 Wow, det där skulle jag inte vilja radera, det skulle jag vilja ha… XD 

Min nästa gissning blir faktiskt på någon hästpryl, om du har nedladdade saker till dina hästar. Jag skulle plocka bort dom med och se om det försvinner.

Hamsterlycka
0

Men jag har redarat allt jag har laddat ner, och hade inte laddat ner några hästgrejer innan heller. Bara 2 plagg och sen ett gäng simmar. Och nej haha, det vill du inte, det laggar sönder och barnen blir helt missbildade! 😕

VilmaKristina
0

Gå in på downloads mappen i datorn och kolla om något är kvar!

dokument > electronic arts > the sims > downloads

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

Mitchika
0

#7 Har du laddat ner några simmar från Exchange? 

I såna fall, ta bort dom. Det här problemet (sökte upp det) är identifierat med att ladda ner korrupta föremål, oftast från Exchange. Allt måste avinstalleras i Startprogrammet, inte bara kläderna. Sen behöver du gå in i Downloadsmappen (som #8 säger) och radera det som eventuellt är kvar. 

Du måste tyvärr ta bort rubbet av dina nedladdade prylar om du vill ha en chans att kunna återställa spelet. 😕

Hamsterlycka
0

#8 Okej, tack! Ska göra det när jag kommer hem! #9 Jag har bara laddat ner föremål från exchange, men bara ungefär 10 simmar (antar att det är därifrån då hästdräkten följt med) och kanske 2 klädesplagg separat. Jag har tagit boet ALLT från startpogrammet, men ALLT är fortfarande kvar. :( Så då måste jag ta bort allt från mappen också? Men kommer jag att kunna ladda ner andra simmar osv efter på exchange? :(

Hamsterlycka
0

Och det gör förresten inget om jag måste ta bort allt då jag som sagt inte har laddat ner så mycket! :) Men det vore ju kul om jag kunde ladda ner andra simmar sen igen!

Mitchika
0

#10 Du kommer kunna ladda ner fler simmar på Exchange, men jag rekommenderar det inte. Varje sim du laddar ner riskerar att ta med sig hästdräkten till spelet igen, eller ett annat klädesplagg eller dylikt som orsakar liknande problem.

Hamsterlycka
0

#12 Hm, okej! Tips på någon annan sida där det finns hår och dyligt att ladda ner? 🙂 Gärna att det går på ett ganska enkelt sätt ungefär som på exchange då jag verkligen inte är nått datageni…

Tack så mycket för hjälpen förresten alla! 🤗 Ska testa det du sa nu, #8! Kommer tillbaka om det inte fungerar!

Hamsterlycka
0

FUNKADE INTE. 😭😕😓

Hamsterlycka
0

😕

Mitchika
0

#14 Hmm, okej. Har du en Modsmapp med nedladdade saker i den? 

Även dom kan behövas tas bort. 

Har du avinstallerat allt via launchern, från simmar till klädesplagg och liknande, och dubbelkollat så att det inte ligger några filer kvar i Downloadsmappen? (se bild)

Mitchika
0

Du kan också prova att gå in i din The Sims 3-mapp och ta bort följande filer: 

CasPartCache.package 
compositorCache.package 
scriptCache.package 
simCompositorCache.package

Dessa filer kan ibland få korrupt data i sig och spelet skapar nya, felfria versioner av dessa filer nästa gång du startar upp spelet. 🙂

Öppna även The Sims 3-mappen och gå in i mappen "Thumbnails". Där finns oftast tre filer och jag är helt säker på att det är okej att ta bort alla tre, men det är två du huvudsakligen ska ta bort: 

CASThumbnails.package 
ObjectThumbnails.package

Efter att du tagit bort dess filer, starta spelet igen och se om problemet kanske är borta. Glad

Hallonsmurfen
0

Den kostymen är jätterolig, men den förstör typ alltid bebisarna. Jag hade också en massa problem med att få bort den, men det löste sig till sist. Jag tror faktiskt att man måste avinstallera simmen.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hamsterlycka
0

Såhär ser det ut i min downloards-mapp. Har tagit bort alla "bilder" med sims-kristallerna, men dom är fortfarande kvar i spelet! :(

Hamsterlycka
0

#18 Missade ditt inlägg, hur menar du avinstallera?

Hallonsmurfen
0

#20 I startprogrammet kan du avinstallera eget innehåll. Om du går till nedladdningar, bockar i rutan bredvid kentaur-dräkten, och trycker på avinstallera så tas den bort från ditt spel. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
0

#19 Har du gjort som jag skrev i inlägg #17?

Hamsterlycka
0

#22 Ja, tagit bort allt du sa, men det är kvar! 😢😢

Mitchika
0

#23 Det finns ikoner (Sims 3packfiler) i din Downloadsmapp på bilden som du visar, har du tagit bort dom?

Hamsterlycka
0

#24 Ja, har tagit bort alla med kristaller. 😕

fiffeliffe
0

#5 Den får jag ALLTID och jag hatar den över ALLT annat. Den är bara så störande, får damp varje gång jag ser en sim med den på sig.

Cool

Hamsterlycka
0

#26 Samma här!!! Hur brukar du göra när du får den? :(

Hamsterlycka
0

Alltså nu blir jag SÅ ARG. När jag tar bort allt, startar spelet, ser att det inte fungerar och stänger av igen och sen går och kollar i alla mappar igen så är de eländiga mapp-grejerna kvar!!! 😡

fiffeliffe
0

#27 Jag brukar radera den där man ser nerladdade saker innan man börjar spela. Men den försvinner aldrig helt 😡

Cool

Hamsterlycka
0

#29 Vaaa? 😢 Så jag måste typ ominstallera hela spelet för att kunna köra "normalt" igen?