Perfect Genetics Challenge
Här vill jag tipsa er om en rolig utmaning, Perfect Genetics Challenge, eller PGC, som den är förkortad.
PGC går ut på att du ska, med två speciella gener, ska ta dig från generation 1 till generation 10. Din grundare/startsim ska ha en speciell hårfärg och en speciell ögonfärg. Alltså ska alla arvingar i släkten ha denna hårfärg och ögonfärg.
De här speciella färgerna är inte brun, blond, svart, utan rosa, blått, neongröna, turkos, kritvit med flera.
Mål:
Nå generation 10 med samma ögonfärg och hårfärg du grundade. Ha kul!
Startsimmen:
Din startsim får du göra hur du vill, förutom några krav:
- Vara ungdom eller vuxen
- Ha en speciell hårfärg
- Ha en speciell ögonfärg
- Ha egenskapen gillar inte barn och fyra andra egenskaper spelet slumpar fram
**Hus:
**När det kommer till hus och boende finns inga regler, din sim får flytta in i ett färdigt hus eller bygga ett själv, och din sim får även flytta runt hur många gånger som helst. Det finns alltså ingen "legacytomt" eller liknande.
Partners och arvingar:
Grundarens och arvingarnas partners kan vara vem som helst, även en sim du eller någon annan gjort i SES, så länge partnern INTE har denna speciella hårfärg eller ögonfärg.
För att en sim ska räknas som en arvinge måste denna ha BÅDE ögonfärgen och hårfärgen, annars måste du skaffa fler barn. Arvingen måste också ha egenskapen gillar inte barn och fyra andra egenskaper spelet slumpat fram. Anledningen till egenskapen gillar inte barn är för att det blir då svårare att klara utmaningen, då simmen inte är speciellt förtjust sina barn och att ta hand om dem.
- Du får inte färga en sims hår samma färg, denna sim är då inte en arvinge.
**Fusk:
**Fusken som är tillåtna är resetsim (om simmen buggar fast), moveobjects och ev. byggfusk. Din sim får dricka Ung på nytt-elixir, och köpa en föryngrande livslång belöning, OM din sim uppnår BÅDA dessa kriterier;
- Om din sim är kvinna; har blivit åldring
- Om din sim är man; är 90 simdagar
- Din sim kan inte köpa eller göra Ung på nytt-elixiret.
Extra:
Om du vill göra det ännu svårare kan du lägga till en speciell hudfärg. Då behöver din arvinge ha samma hår-, färg- och hudfärg för att kunna föra arvet vidare.
Du kan också lägga till ett djur om du har Husdjur. Då har ditt djur samma färg på pälsen som simmen har hårfärg, och den har samma ögonfärg som simmen har. Djuret måste då också föra arvet vidare genom att föda valpar med samma gener. Här finns dock ingen gräns för hur många generationer det kan finnas.
Åh, det verkar ju faktiskt riktigt kul :) Ska kanske testa nån gång!
#1 Ja, visst gör det. En twist på en legacy ungefär 🙂
Det håller jag på med! Det är jätte kul 😍
Det där lät ju som en utmaning. Kanske ska testa en sådan legacy när semesterparadis kommer ;P…
#2 Ja precis! :D Jag lär testa det efter att jag är klar med min Random Legacy Challange :3
#4 Bra idé!
#5 Gör det 😃
Låter som en kul utmaning! Fast mina simmar har ändå blått/rosa/gult hår. 😉 Det ska jag kanske testa i framtiden, kanske testa det i sims 4. 🙂
Medarbetare på Pokémon iFokus
#7 Åh, ja, något att göra i fyran! Smart, hakar på där.
Det här ska jag också testa sen! 😃
Jag körde den här utmaningen i The Sims 2 (en liknande i alla fall). Min grundsim hade brunt hår och gula, varglika ögon. Dessa ärvdes ner i 10 generationer till sista arvtagaren, som också fick gula ögon och brunt hår som det skulle. 🙂
Sen så var den här utmaningen enklare i Sims 2, då hårfärgerna och ögonfärgerna inte blandades i olika nyanser. 
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#10 I TS3 måste du skaffa rätt många barn, antagligen, för att få fram båda anlagen xD
#11 Exakt! 😃
Fast det fick jag göra i en generation i The Sims 2 också. Jag trodde att utmaningen skulle ta slut där. Arvingen var gammal man och hade fått massa barn, men ingen hade rätt ögonfärg! Sista gången hans andra fru var gravid tänkte jag ge upp om barnet fick fel, men då fick han rätt! 😃
Barnet fick heta Saviour för det, just för att han räddade hela Legacyn. 🙂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot