Legacy Baker
Först och främst vill jag tacka Hallonsmurfen, för att hon med sin legacy inspirerat mig att starta en ny legacy. Sättet hon skriver om simmarna, det har gjort att jag fått tillbaka lusten att skriva om min familj. Så jag tycker att alla tar och läser om hennes legacyfamilj, Familjen Larchada! :')
Jag kommer snart skriva om grundaren :)
Johanna Baker flyttade hemmifrån vid en ålder på 18 år. Hon flyttade från en liten by i Japan, till den lilla staden Riverview, ute på landet i södra England. Hon fick endast lite pengar med sig. Hennes familj var mycket fattig och kunde inte ge henne mer pengar. Till sitt sällskap hade hon bara hästen Acero, en hingst hon räddat från slakt för några få simdaler. Dom hade hållit ihop i flera år, och skulle göra det tills döden skiljde dom åt… Men det är ju många, många år kvar!
Den stora tomten Johanna köpt låg i utkanten av den lilla staden, om man ens kan kalla det stad. Hon siktade mot att kunna bygga ett stort drömhus, där hennes framtida barn och barnbarn skulle kunna leva
Johanna föddes till Ryttare. Ända sedan hon var liten har hon hälsat på grannens hästar dagligen, och har goda kunskaper om dom. Näst efter att gosa med Acero älskar hon mest Värme. Hon kan ligga timtal i sträck och bara njuta av solens strålar. Men man ska vara försiktig, så att hennes inre inte hettar upp för mycket. När man pratar med en så pass Hetlevrad person, så ska man vara medveten om riskerna.
Men om du lär känna henne väl, så kommer hon ändå förvåna dig med hennes Matagningskunskaper. När du ber om det, kommer en utmärkt trerätters middag stå på bordet. Så Familjeinriktad som hon är, kommer hennes snart förekommande barn snart att få smaka på goda middagar.
Om du missat det, så gillar hon Rosa. Hennes hår, kläder och tankar är rosa. Om det var möjligt, skulle nog Acero också vara rosa. Medan hon lagar sin favoritmaträtt, Pumpapaj, brukar hon smådansa till Pop-låtar.
Johannas största önskan, är att en dag få se fem egna barn växa upp till tonåringar.
Random bild på Johanna XD
Acero är en häst som säkert många drömmer om. En maffig Lusitanohingst i sina bästa år. Endast 10 år gammal, och Johanna har planer att ta föl efter honom någon gång.
Hans vackra hårrem och den långa, vackra manen får många att tro att denna hingst är värd mycket. Men Johanna tänker aldrig, aldrig sälja honom. Vem säljer sin bästa vän?
Deta är huset, om man nu kan kalla det hus. Tre enkla väggar, en sovsäck, toalett, kylskåp och en liten bänk. Johanna vågar knappt ta hem andra människor, som hon skämms över hennes bosättning. Hon hoppas bara att tillgångarna ska räcka för att hon ska ha ett heöt hus när vintern kommer, och att Acero ska ha någonstanns att gå in om det blir kallt
Något av det fösta Johanna gjorde när hon kommit mer till rätta var att försöka hitta ett jobb. Hon kollade igenom dagens tidning, och bläddrade fram till sidan med yrken. Hon skummade igenom allt. Kulinarisk karriär, sjukvård, stylist, rastvakt på en skola… Så hittade hon det! Jobb inom poliskåren, 40 simdaler i timmen. Det räckte till en början. Efter en jobbintervju dagen efter hadde hon jobbet. Hon skulle börja redan måndagen därpå! Det var i alla fall en bra start
Vad är nu detta? Har Johanna redan hittat en potentiell partner? "Jagharvisst Glömtnamnet" var i parken samtidigt som Johanna. Hon satt på en bänk och försökte inse att hon verkligen bodde i den här staden nu, när "Jagharvisst Glömtnamnet" kom och satte sig bredvid henne. Han presenterade sig, och hon tillbaka. Och gissa vad, han började redan flörta med henne! Men Johanna gjorde inget motstånd och försökte vara trevlig tillbaka
Följer, den är jättebra! :)
#7 Yeeey, min första följare :D Tack så mycket ;)
följer :D
följer, självklart!! :)
Medarbetare på Pokémon iFokus
#9,#10 Vad kul :D
Johanna har hittat en ny kille. Den förra hade tydligen en annan tjej, och Johanna lämnad honom innan någon blev sårad. Den nya killen, Buck, kom fram till henne på gymmet och började prata. Snart var dom bra vänner, och Johanna såg en möjlig framtid för som båda. Men Buck döljer något. Något som Johanna vill ta reda på vad det är…
Det var Johanna som tog det stora steget. Hon friade till Buck inte långt efter att dom blivit ett par. Buck svarade med glädje ja. Men Johanna hade en plan.
- Om du vill gifta dig med mig, berätta då vad du bär för hemlighet! Johanna försökte se honom rakt i ögonen. Till en början var Buck tyst, och Johanna kunde se honom nervöst försöka komma på ett lämpligt svar.
- Ehh… Jag gillar bara inte solen, därför är jag så…blek… svarade han tveksamt. Men Johanna genomskådade honom. Det var inte en så stor bedrift att ta reda på att han ljög. Johannas blick sa allt
- Ok… jag är en… en… vampyr! Så, nu är det sagt, nu kan jag lika gärna sticka härifrån! Johanna stod chockad kvar och såg Buck hastigt vända sig om och gå därifrån. Men så åtefick Johanna medvetandet och sprang ikapp honom
- Buck! Jag vill inte lämna dig för det. Jag älskar dig, och det ändras inte bara för att du råkar vara en vampyr! Hon såg bedjande på honom. Hans blick for fram och tillbaka. Skulle han lita på henne? I nästa sekund stod dom med armarna om varandra i en lång kyss
-Jag vill mer än gärna bli din man, viskade han mjukt och såg rakt in i hennes gröna ögon
Dom bestämde sig för att några dagar senare ha en egen, privat ceremoni. Dom bytte ringar med endast Acero som publik.
Efter det flyttade Buck in i huset, och bidrog med ca 2000 simdaler, som gick till att bygga ut huset lite så att båda fick plats. Dom fick även ledigt några dagar för att komma till rätta ordentligt.
Dagen firade dom för sig själva, genom att inviga sängen
Följer :)
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
#17 Kuligt :)

Följer!
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
#19 Va kul! :)
Huset har växt ordenligt på sista tiden! Nu finns det flera, dock väldigt tomma, rum. Det tomma rummet högst upp till höger är för framtida barn. Längst ner till höger är hallen. Över det Johannas och Bucks sovrum, och till vänster om det vardagsrum/matsal. Och över det ligger köket. Johanna känner den där varma känslan, som det var länge sedan hon kände, varje gång hon ser huset som växer fortare än vädret skiftar.
/Sofia
"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson
#22 :D
- Smärtan, den är obeskrivlig. Det känns som om hela kroppen kommer slitas i stycken, och att blodet brinner inom en. Buck förklarade för Johanna, som lyssnade noga på Bucks berättelse om hur han mindes det. Den dagen då han blev vampyr.
- Snääääälla…? Johanna bedjade till honom. Jag vet att det är dig jag älskar och villl leva med resten av livet. Som vampyrer kommer vi att kunna älska varandra tills solen tar kål på oss! Hon försökte få honom att förstå att det inte är någon bra idé. Men har Johanna bestämt sig, då är det det hon vill…
Den natten skulle hon sent glömma. Hon hade förstått att hon skulle lida och ångra sig varje sekund, men det var obeskrivligt. Skriket skar genom luften och till och med grannarna hörde.
När det äntligen var över, den värsta smärtan, kände sig Johanna som pånyttfödd. Buck såg rakt på henne. Var det inte en aning besvikelse i hans blick…?
vad tycker du om legacy än så länge? 
#25 Den är faktiskt roligare än mina båda två andra hittills :) Den första jag gjorde blev lite svajig om man säger så, det var ju första gången jag gjorde en sån typ av familj. Familjen Wallin var jag ju jättenöjd med! Men den kraschade ju, och då tappade jag lusten att starta en ny legacy. Men nu så, nu ska jag få den till 10;e generationen!! :D
#26 jag älskade familjen Wallin! 
Du kan ju skapa en backup på denna, så att den inte försvinner 
PS; ser att du gillar rosa hår ;)
#27 Ska fixa det när jagsitter vid rätt dator, och så ska jag nog läsa igenom artikeln en extra gång ;)
Haha ja rosa är ju snyggt XD
Efter flera prover, som alla visat positivt, känner sig Johanna redo att berätta för Buck.
- Hrrmm… Buck…? Kan du komma lite? Johanna viskar nästan, så nervös är hon. Tänk om han vill skilja sig, för att han blir så sur…?
- Ja älskling, vad är det?
- Jo, det är såhär, att jag är… gravid. Bucks ansikte förvrids sakta till ett stort leende.
- Men Johanna, det är ju fantastiskt! Han lägger armarna runtom henne och dom står där, jag vet inte hur länge.
För att fira graviditeten, har Buck och Johanna börjat leta efter hundar till salu. Dom vill ha en som deras barn kommer att kunna leka med senare. Helst då en liten hund. Men Johanna hittar en dag när Buck är på jobbet en Sankt Bernhard till salu i närheten. Hon blir helt förälskad i henne, och kan inte låta bli att köpa henne. Så Buck får sig en liten chock när han kommer hem och möts av en stor hårig klums
Välkommen till familjen, Rama!
Jag har inte haft tilgång till internet, och därför inte kunnat uppdatera. Men spelat, det har jag gjort ;) Så här kommer en UPPDATERINGSBOMB! :D
Hösten har anlänt till Riverview. Det firar Johanna och Buck med att åka tilll höstfestivalen. Där träffar dom andra människor, tävlar i att fånga äpplet i vattentunnan, går i spökhuset och tar ett gratulationsfoto. Men dom har tur, solen ligger dold bakom moln så dom kan vara ute utan att börja ryka.
Och Johanna kan nog lova att hon aldrig mer går i spökhuset!
Mitt i natten väcks Johanna av att Bucks mobil ringer. Hon tänker först ignorera det, men så tröttnar hon på att det ringer och ska precis svara, när Buck slänger sig över den och svarar.
- Nej, jag svarar! säger han hasigt och går snabbt därifrån och börjar prata med personen i andra änden. Johanna blir genast nyfiken, och smyger efter. Det känns fel att tjyvlyssna på när han pratar i telefon, men hon vill verkligen veta…
- Jag lovar att göra det, men jag kan inte just nu. Johanna är gravid, och hon kommer bli så ledsen. Jag kan bara inte nu! Han står tyst och lyssnar på vad den andra personen säger, och lägger sedan på. Johanna kastar sig tillbaka till sängen och drar täcket över sig. Hon blev inte klokare av det här, bara mer nyfiken…

Spännande! ^^
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
Ett mystiskt ljud får Johanna en natt att vakna. Hon kollar ut genom fönstret i hallen, och ser ett runt flygande föremål komma. Ut ur föremålet stiger en grön figur med vit klädsel. Johanna tappar hakan, och stirrar bara. En alien går lös på tomten. Så kommer hon på Acero, som betar någonstanns vid huset. Men rädslan håller henne kvar där hon står. Så ser hon hingsten komma skrittande, och hälsa på varelsen. Efter ett tag försvinner varelsen, och chockad går Johanna tillbaka och somnar om. Hon bestämmer sig för att inte berätta för Buck. Av vilken anledning skulle han tro på det…?
Barn på väg!
Ett skrik från Johanna, och Buck for mot telefonen och varnade sjukhuset om att dom snart skulle komma dit. Dom tog taxin till sjukhuset, och fick all hjälp dom kunde få av andra människor där inne och utanför.
Det tog några timmar, men sedan höll Johanna sin förstfödda son i famnen, Dante. Bredvid stod Buck och höll Svea. Dom nybivna föräldrarna log mot varandra. Aldrig någonsin hade Johana kännt sig såhät lycklig.
En hund, nyfödda tvilllingar. Det blir mycket att göra för Buck och Johanna. Rama måste ut och gå ofta, och ungarna kräver tid dom också. Vem som helst förstår att en till hund inte är att tänka på, förutom Johanna. Men när grannen visade kullen med Grand Danois/Schnauzer-blandisar föll hon pladask. Så en liten valp har tillkommit till familjen. Andrew, välkommen!
Följer. :)
http://ask.fm/JessicaReips
Super bra legacy! :D Men hur går det med hästen då? :/
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
#43 Han lever vidare, bara att när Johanna är gravid och så kan hon inte träna honom :)
För att lära känna de vänner Buck redan hade, ordnade han en maskerad och bjöd in de närmsta vännerna han hade. Johanna var trött, och orkade inte vara med så länge. Men festen blev lyckad, och gästerna tyckte att det var roligt att se allas fantasi med utklädnaderna!
Fast jag vet inte ja, om Bucks utklädnad var så fantasifull ;)
När gästerna hade gått, anade Johanna (med sitt känsliga luktsinne) en svag doft av rök. Brandrök. Hon fick genast panik, och gick ut i köket. Spisen, som dom lyckats spara ihop till, stod i lågor. Hon ropade på Buck, som genast ringde 112. Det slog dom aldrig tanken att dom borde säcka branden själv, så hela köket behövde ersättas. Dock fick dom ut lite pengar från försäkringen
Pengarna från försäkringen efter branden i köket täckte skadorna. Det blev till och med pengar över, som Johanna bestämde skulle gå till Acero, så han hade nåonstanns att gå in när det blev kallare. Så vips, hade han en egen hage och ett hus att gå in i! Men helt ensam i hagen blev han aldrig. Andrew var riktigt nyfiken på vem den stora, grå klumsen var…
#47 Acero är så fin 

Tiden går fort när man har roligt, och nu har Andrew lämnat valpstadiet. Han är nu en stor, ståtlig hanhund redo för livets alla gåvor. Han firades med att få ett rum med rasthage, så att han och Rama hade mer plats. Tidigare hade dom fått trängas med matskålar och leksakslåda i resten av huset, så mer plats var efterfrågat!
#48 Visst är han! :3
Vintern har kommit till staden, och den kom inte diskret! Under en natt kom en halvmeter snö! Det första hundarna gjorde var att undersöka vad som hade hänt, men var snart iväg och hoppade i djupsnön.
Buck tillbringade dagen med att sätta upp ljusslingor längs husets tak. Nu lyser det hemtreligt när man går mot deras hus!
Inte långt efter tvillingpar nr 2's födsel fick Johanna ett sånt sär ryck, som bara hon kan få, och köpte en till hund! Denna gång en liten Stolt schäferkille som hon döpte till Åbbe. Genialisk som han var, lärde han sig snart, att när Buck blev arg på Johanna för att hon köpt en till hund, såg han bara så söt ut han kunde och Buck smälte genast
#52 får man korg även om det bara är tvillingar 
#56 aha ;)
Med fyra barn, tre hundar och en häst blir det mycket jobb. Barnen kunde dom inte adoptera bort, ingen ville ha gamla Rama, den ovanliga blandrasen Andrew eller en liten, skällig valp. Då var bara Acero kvar, som alltid gick ensam i hagen. Till en början vägrade Johanna att adoptera bort honom, men sedan såg hon att han inte var lycklig. Så hon tog det tuffa beslutet att adoptera bort honom. Ett stuteri en bit därifrån köpte honom, och tänkte använda honom till avel. Johanna blev lovad att få hälsa på honom så ofta hon ville.
Johanna rde honom till ridcentret, där han skulle stå några dagar innan hans nya ägare skulle hämta honom. Det var den sorgligaste och hemskaste ridtur Johanna någonsinn gjort…
Johanna trivs verkligen med livet som vampyr. Hon sökte därför upp en häxa i trakten, som hon rådfrågade. Hur kan man leva för alltid? Häxan letade fram ett elixir som Johanna fick. Hon tackade och gick. Väl hemma såg hon på flaskan, och bestämde sig sedan. Hon var redo för ett liv som odödlig!
- Varför GLITTRAR du??!!! Var det första Buck sa när Johanna gick ut i solskenet, där Buck försökte vara ute så mycket det gick utan att börja ryka.
- Jo, jag drack ett elixir jag fick av en häxa, så nu kan jag liksom… vara ute i solen utan att fatta eld… Blicken hon fick tillbaka av Buck sa allt, men han ville få Johanna att förstå…
- Varför frågar du aldrig mig innan du gör något?!! Johanna svarade inte. Hon bara gick därifrån. Hon tog en taxi och åkte till vinterfestivalen istället
And now, Johanna is sparkling XD
Åbbe är inte längre en liten, hjälplös valp. Han är en stor och… fluffig schäferhane! Nu kan han leka med Andrew, eftersom Rama inte orkar längre. I present av Svea och Dante fick Åbbe en ny leksak, som blev väldigt omtyckt! Dock inte lika mycket av Johanna och Buck, som fick höra det ständiga pipandet varje natt!
Denna legacy är så himmla braaa :D Kan du inte visa en typ "husöversikt" som i inlägg 20 ? :)
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
#63 Tack så jättemycket! :D Kan fixa det nästa gång jag spelar :) men när jag startar familjen, spelar jag länge och skriver ner vad som händer, så jag vet vad jag ska skriva här sen. För tillfället har jag MASSOR av saker att uppdatera om, så jag fixar som sagt bilder till det nästa gång jag spelar :)
Snöflingedagen är här, och familjen har bjudit dit närstående vänner och släkt. Dom äter dog mat, umgås med varandra och öppnar paket! Johanna får en kaffebryggare, Buck får en spegel att ha i badrummet, hundarna får en korg med leksaker och barnen får ett gemensamt leksaksbord. Hela familjen är nöjd över alla fina saker dom fått!
Dog mat :D
Så knäppt det kan bli :D
Inte långt efter snöflingedagen, känner Johanna att det är dags.
- Buck! Jag tror det är dags!
- Va?!! Redan?!! Buck får panik, men Johanna behåller lugnet. Hon ringer en taxi, och dom båda får skjuts till sjukhuset. Väl där går allt dom det ska. Efter några svettiga timmar håller Buck sin nyfödda dotter i famnen
- Cassandra… Hon heter Cassandra… säger han lyckligt och ler mot Johanna.
Redan efter några veckor märker Johanna och Buck att Cassandra kommer bli lätt att ha att göra med. Hon är en riktig Tungsovare, och somnar lätt utan att gnälla. Och dessutom har hon redan visat sig vara ett litet Geni.
#70 Haha oj då ^^ God ska det självklart vara XD
Skolan har börjat. Vårterminen är i full gång, och snön har snart smält bort. Det är varmare ute, och Svea har fler idéer till bus. Det är på väg mot den bästa tiden på året, sommaren! Buck fantiserar om hur skönt det snart kommer att vara ute…
- Buck!! Du kan inte vara ute i solen! skriker Johanna som kommer ut ur huset med Danny och Sibel. Svea och Dante ska "göra läxorna". Ingen av dom anstränger sig så mycket när det gäller skolan. Än är ingen av dom känsliga mot solljus. Buck reser sig hastigt från solstolen och börjar springa mot huset. Men så händer det som inte får hända. Solen har hunit ta för mycket, och det som förr var Buck är nu en hög med aska
- Buck!! skriker Johanna och rusar fram till "honom"
- Buck… viskar hon tyst, och hör springande fotsteg bakom sig. Barnen kommer mot henne. Dom har sett vad som hänt. Deras far finns inte mer…
Johanna rycker till av att en hård hand tar henne på axeln. Hon vänder sig skata om, och där står självaste Liemannen. Genast börjar hon böna och be om att Buck ska få livet tillbaka. Att hon inte kommer klara av fem barn helt själv. Men nej, Liemannen har bestämt sig för att Buck levt klart på jorden. Han försvinner sedan, och Buck hoppar ner i graven. Famijen står länge, länge, kvar och sörjer
Vilka häftiga ögon hon fick :D
så coolt med gröna, lysande ögon :)
Födelsedagarna kommer tätt i en stor familj, och nu är det dags för Danny och Sibel att fylla år! Dom firas med en liten bit tårta, då dom insåg att Cassandras födelsedag blev för tråkig. Och dom har insett att dom måste gå vidare. Att dom kan sörja, även fast livet fortsätter.
Danny har visat sig riktigt Modig. Han står för vad han säger, och vågar också göra allt som dom andra i klassen inte vågar, så som att bada i havet på vintern och åka det läskigaste på nöjesparken.
#79 vilken fin gravplats!
Min gravplats har bara två platser kvar, snart dags att bygga om med andra ord :D
Medans barnen letar ägg, har Johanna börjat smida planer. Sent kvällen innan hörde Danny att Johanna bestämde träff med någon på festivalen. Och nog var det så! Hon hade träffat Kim, och det var kärlek vid första ögonkastet! Dom hade sin första dejt på festivalen, och det var absolut inte den sista dom hade tillsammans!
Jag kommer fortsätta denna legacy på min blogg.
Skriver du här så fort det kommer ett nytt kapitel på bloggen?
#90 Ja 🙂
Vilken fin blogg! 🙂
#92 Tack så mycket! 😃
Jag vet att den här legacyn inte varit särskilt aktiv på ett tag och det beror på att jag har haft mycket utanför, i mitt riktiga liv. Sen när jag väl ska spela på familjen är den borta, och jag har inte säkerhetskopierat eller något. Så familjen finns inte längre, och jag vill inte börja om helt från början. Det finns en risk att detta är min sista legacy, iaf på ett bra tag. Alla mina tre legacys har försvunnit och jag tappar lusten att börja en ny.
Någon får gärna låsa tråden