The Sims iFokus

The Sims

Etikettot-off-topic
Läst 2353 ggr
pistenbully
1

OT - Terraformering

Spelar spore och har kommit till rymdfasen, till bygga kolonier och planeten jag bygger på har för lite terra poäng. Köpte en atmosfärgenerator för att fixa detta och när jag sätter ner denna så går pricken inte in mot mitten utan i sidled. Läste i sporeguiden att kan ska knuffa på den är rätt håll, men jag fattar verkligen inte hur man gör. Någon som vet mer om detta och kan förklara för mig hur jag ska göra?

Mitchika
1

Åh, det här var länge sedan, men jag tyckte det var lite av det roligaste med planeterna i Spore. 😃

Få se… atmosfärgeneratorn är inte det enda verktyg man måste använda sig av. För att få till en stabil atmosfär måste man även justera temperaturen på planeten (kyla ner/värma upp). 

Vad jag minns av atmosfärgeneratorn är att det finns en positiv och en negativ sådan, som knuffar atmosfären i olika riktningar. (Kan ha fel där också) Har du kollat om det finns + eller - på atmosfärgeneratorn, alternativt experimentera med några andra verktyg samtidigt? 🙂

Jag är inte inne i rymdfasen än på Spore själv, så jag kan tyvärr inte kolla.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

pistenbully
1

Tack för svaret :-D Provade med isstorm eller något liknande då jag såg att temperaturen började gå upp, men nu är pricken snart ute i ringarna helt och till inte gå åt rätt håll.

Mitchika
1

#2 Då är planeten troligen för kall. Man måste värma, kyla ner, höja atmosfären och sänka atmosfären respektive för att få till den alldeles rätt. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot