Ny värld!
Just nu har jag ett litet projekt i gång. Eller litet och litet, jag skapar en värld. Min första värld faktiskt och därför kan det ta lite tid!
Den kommer antagligen vara en blandning av Sunset Valley, Hidden Springs och Bridgeport. Världen ska vara en liten blandning av allt, om allt går som planerat. Det kan ändras men det är orginal-idén.
Jag tänkte att ni skulle få bestämma lite. Vad skulle ni vilja att det skulle finnas i världen? Måste det finnas ett hav eller ska jag skippa det?
Amajgad, låter spännande! :D
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#1 Kul att du tycker det! Vad skulle du vilja ha i en värld, eller vad är ett måste?
#2 Är jättedålig på sånt xd Ett måste är väl alla 'grundläggande' byggnader, men det utgår jag från att du redan tänker ha med :P
#3 Ja. Jag tänkte mer på typ hav och olika byggnader som t ex ridcentret eller showplatserna.
Ja, jo ett hav ska allt finnas med ;) Och gärna flera små sjöar och dammar. Sen är det mysigt med 'gömda platser', alltså ställen som inte finns med på kartan så att man själv måste upptäcka dom :P Lite kullar, gropar och annat skoj. Skulle även vara kul med lite gömda sällsynta/unika plantor :)
#5 Åh! Nu gav du mig idéer! Du är ju visst bra på sånt här!
#6 Oj jaså ^^ Kul att kunna hjälpa till! 👍
#7 Får du fler idéer, skriv. Ni andra med! I need more awesome ideas.
Jag har inte så mycket erfarenhet av att bygga städer eftersom detta är min första gång.
Jag spelar alltid med samma familj, min legacy och då har jag bara byggnaderna som finns i Sunset Valley och därför är jag inte så bra på vad som behövs för att få en stad att vara aktiv 24/7.
Du kan ju kanske göra olika stadsdelar i staden beroende på hur stor din värld är. Men du kan ju alltid göra ett område där det är stora hus som kändisar kan bo i eller rika familjer.
Ett område där det är fattigt och lite mindre hus och sen ett område som kanske är lite höghus?
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
#9 Det lät lite som min vision. Jag hade tänkt på nästan allt förutom höghus-delen. Fortsätt komma med förslag. Nu vill jag veta vad för byggnader ni vill ha. Jag kollar tråden imorgon när jag vaknar. Måste sova!
Första inlägget med bilder är uppe i min blogg, myts3world.blogspot.se
#11 åh herregud äger du den bloggen! Jag har alltid varit ett stort fan av din blogg du är typ som min sims hjälte!!!