Medieval + Medieval Pirates & Nobles
Hejsan!
Jag har precis köpt både "vanliga" Medieval och Medival Pirates and Nobles.
Jag har förstått att det här är ett fristående spel som inte har något med vanliga Sims att göra, utan detta är ett spel med uppdrag osv.
Men förstår inte hur det funkar om man installerar Pirates and Nobles. Får man mer kläder och uppdrag då?
Tycker ni att jag ska installera båda samtidigt eller ska jag prova det vanliga grundspelet först?
Sist men inte minst; Vad tycker ni om spelet/spelen? Är det roligt? Vad får man göra? Går det att jämföra med Sims 3?
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Jag tycker nog att du kan installera expansionen "Pirates and Nobles", på en gång. Jag har för mig att min kopia av Medeltiden kom med det också och jag har inte märkt av att spelet blivit svårare eller rörigare för att man hade det också. 🙂
Personligen tycker jag att spelet är jättekul och en skojig variation till The Sims 3. Jag vet att många inte håller med och att en hel del blev besvikna av spelet, men jag tycker som sagt om det. 
Att styra ett kungarike som kung/drottning, terrorisera massorna, skicka till folk till stocken eller domedagshålet "bara för att", duellera med andra till döden… sånt gillar jag. 😃😇
Samt att det finns en hel del roliga referenser här och var, som jag tror är bättre och tydligare på engelska.
I grund och botten ska du skapa ett kungarike från grunden och göra det starkt genom en massa uppdrag. Du börjar med en kung/drottning, men kommer sedan kunna skapa flera simmar så som Riddare, Trollkarl/Häxa, Spion, Handelsman/Handelskvinna etc. 
Olika typer av simmar (Kung/drottning, Riddare o.s.v) har olika uppdrag som kan hjälpa kungariket växa. När du klarar uppdrag så får du poäng så att du kan utveckla kungariket vidare genom att lägga till fler byggnader. Vissa byggnader ger kungariket bättre status, andra byggnader gör så att du kan lägga till nya styrbara simmar i riket. 
Nu var det ett tag sen jag spelade, men jag har för mig att första gången man spelar så får man spela i ett rike som har 50… hette det EP? Varje uppdrag kostar ett eller flera såna poäng och när man inte har några poäng kvar så är nuvarande spelet slut och rikets välstånd räknas ihop för att se om man klarat nivån och går vidare till nästa. 
Rätta mig gärna om jag minns fel, men jag tror att det är huvudhandlingen. Jag har inte ens klarat första banan än. Jag har så kul på det riket och har fäst mig så vid simmarna att jag aktiverade fusk, höjde poängen och spelar nu en "oändlig" runda på det riket. 😃
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Har spelat det nu! Dock bara installerat första spelet då jag var så ivrig att börja ;) Jag tycker att det är väldigt roligt. Men är igentligen helt annat än sims 3. Dock så fuskade jag till mig lite pengar ;) hehe Är på nivå 4 tror jag
#2 Ja, klassiska Sims är det absolut inte. 😃
Drag av Sims 3, men ett helt eget spel i sig som jag tycker är ruskigt kul ändå. 🙂
Vad kul att du gillar det! Jag blir nästan lite småsugen på att ta upp det igen. 
Det är roligt när man väl kommer igång. Kommer man få göra en respektive sen? Tex en drottning? :) Undrar också om man kommer uppgradera slottet?
#1 Hur fuskade du till dig poäng, har svårt att slitas från mitt rike😛
// Nadja
#5 Åh, det kommer jag inte ihåg, men jag borde kunna ta reda på det ganska snabbt om jag söker lite. 🙂
#5 inte poäng. Utan pengar till möbler och mat osv :) det är samma kod som till vanliga sims
#5 Nu tror jag att jag har hittat det! 🙂
setQP # - Set your Quest points to allow for more questing before a Kingdom Ambition is completed"
#8 Super! Tack så mycket
// Nadja
Oj jag svarade visst på en fråga till någon annan :$