ts3 plantsim
Äntligen kan man vara plantsim (kom med universitetsliv). Lite info Ang detta står i lektionerna i spelet, det står dock inte hur man blir plantsim eller vart man kan hitta frön så att man kan plantera en sådan. Någon som vet? Hoppas med denna tråd att vi kan hjälpas åt att lösa detta :-D Är osäker på vilken kategori detta tillhör. . . .
Åh Plantsim vad glad jag blir :D
#1 jag med! :-D Nu har jag hittat en plantsim som jag gift mig med, nästa steg är att lista ut hur vi ska få plantsmått! Genom att plantera en förbjuden frukt ska man då detta, men vart finns dom? Det står däremot inte. :-(
Detta förklarar det fula håret och dom konstiga kläderna :)
Jag har inte spelet men jag tror att man måste forska fram fröet.
Sen måste man plantera det och vänta några dagar, sen får man frukten, och kan antingen äta den eller plocka upp en plantsimbebis (50 % chans).
Jag kommer inte ihåg så bra, jag läste det på någon sida häromdan :)
Medarbetare på Pokémon iFokus

Aha, jag blev lite fundersam över håret och kläderna haha :-)
#3,5 haha, jag funderade oxå över dessa först. #4 låter vettigt, det står i lektionen att plantsim är en produkt av natur och vetenskap. Så nästa sim som ska gå universitet ska studera vetenskap :-D
Simen som har gift sig med plantsimen jag hittade har helt plötsligt förbjuden frukt i sin katalog :-o tre stycken till och med! Vet inte vart dom kom ifrån men glad är jag. Kan dom kanske ha kommit dit när jag kört interaktionen "be om ört"?
Jag har redan skapat en familj med plantsimmar - utan fusk! Fick en jättebra förklaring, dock på engelska får den hör sidan : http://simsvip.com/game-guides/sims-3-university-life/ .
Scrolla ner till de nedre raderna för att få veta hur man gör, skitenkelt (:
#7- Har dina simmar myspyst? :)
#8 Ja det var den jag också kollade på! :D
Medarbetare på Pokémon iFokus
#8 tack för länken, den var toppen bra! #9 ja, det har dom. Det är nog där ifrån dom kommer :-D
Jag har en liten fundering. Kan en plantsim få människobarn med en människa medans den är planta? Får en planta några genetiska drag ifrån den som dragit upp den?
snälla kan inte någon lägga upp en bild på en plantsim? Jag har inte universitetsliv så jag vet inte hur de ser ut :)
#14: Haha, vilka snyggingar ;)
I universitetsstaden finns det förbjuden frukt som växer.
Sen går de att forska fram också i vetenskapsmaskinen..det krävs lite skills i vetenskap.
Om man har en vanlig sim som vill bli plantsim äter man bara förbjuden frukt.
Vet dock inte hur man får en plantbebis..odlade, jag vet inte hur många, förbjudna frukter men inga bebisar sen testa jag äta en och hon blev en plantsim.
#16 Har du möjligen valt "Sköt om trädgården" som interaktion för att skörda? Då är det 50% chans att du får en plantsim. Alltså i teorin otroligt men fullt möjligt att missa målet. Om du istället väljer "Skörda" specifikt skall det vara 100 % chans att få en plant sim.
http://www.carls-sims-3-guide.com/universitylife/plantsims.php
Me. Myself & My Sims
Jaha okey då vet jag!
Har bara testat en gång när jag fick spelet sen har jag inte direkt haft intresse för att testa mer, glömmer nästan bort plantsimmarna 😛
#16 vart växer dom plantorna i staden? För att få en plantbebis när man odlar frukten måste man plocka frukten den dagen den går att skörda, väljer du att vattna den eller att rensa ogräs innan du skördar får du ingen bebis. Jag har inte lyckats att få en bebis då iallafall. Plocka frukten med andra ord direkt när det är färdig att skördas :-D Skickar man en plantsim till universitetet är det busenkelt att få bra betyg då dom knappt har några behov :-D
Vad är fördelen med att vara en plantsim? Förstår inte riktigt det roliga i det hela 🤔😃
#20 fördelen i ts 3 är att du knappt har några behov vilket innebär att du hinner mer dådu inte behöver äta och sova på samma sätt. Dessutom kan du blomsterkyssa en sim och då blir den simen kär i dig. Finns säkert fler fördelar, men som jag inte kommer på nu. Spelade aldrig med plantsim i ts2, där tyckte jag att det var tråkigt.
Då ställer jag en växt-fråga jag också:
Med hjälp av elixir från alkemin skall du kunna "bota" dina simmar från att vara just plantSimmar. Men fungerar detta även de som är födda som plantsimmar eller bara om du käkat en Förbjuden frukt? Och hur kommer denna sim se ut?
Me. Myself & My Sims
#22 vad jag förstått den som så fungerar detta elixir (heter något med krydda) på alla plantsimar, jag har dock inte provat. Misstänker att plantsimar som dricker detta blir att se ut som vanliga simar och simar som blir plantsimar ser ut som plantsimar. Alla plantsimar har precis som vanliga simar sina egna personliga drag i ansiktet. Vet däremot inte om en plantbebis ärver dessa drag ifrån den som skördar bebisen.
#23 bebisen blir en exakt kopia (utseendemässigt) av simmen som skördar den, vad jag vet iaf (:
#24 ah, tack :-D har funderat på hur det ligger till ett tag nu :-D