The Sims iFokus

The Sims

Etikettlegacy-och-historier
Läst 1338 ggr
[AmandaBorg]
2

Legacytips? Dela med er!

Jag tänkte att alla kunde få dela med sig av olika legacytips här. 🙂

Jag har väldigt dålig fantasi och behöver alla möjliga tips för att göra min legacy roligare och lite mer intressant. Jag är bara på första generationen och att redan ha tappat fantasin är illa. Jag är säkert inte den enda som har dåligt fantasi här, så bring it on! Alla möjliga tips och twister är väldigt välkomna!😃

Misarn
0

Oj vad svårt, jag brukar få ideer ifrån något jag sett på tv, läst eller vad som helst och sen vrider om det lite,så att den får sig en twist :-)

[AmandaBorg]
0

#1 Jag brukar få lite idéer av olika serier jag tittar på, men jag tycker det är så svårt att få till det i sims tyvärr.

Namiko
0

#2 Du får försöka anpassa det du hittar så det går ihop med vad du kan göra i sims. Ibland handlar det om att förenkla en situation eller att göra om det till något helt nytt. Man behöver bara en grundidé att arbeta från. Ju mer man försöker desto lättare blir det. Jag har haft stora problem med fantasin i perioder men ju mer jag jobbar på det desto fler idéer dyker upp utan att jag ens behöver jobba för det.

När det är totalstopp på inspiration kan man alltid låta simmarna hitta på saker själva, ofta så händer det något i spelet som leder till saker man aldrig hade kommit på själv och ibland mot ens egen vilja, men det brukar bli bra i slutändan ändå. Andra gånger behöver man en liten paus tills man hittar det man letat efter och både motivationen och inspirationen går upp på topp igen.

Det som har hjälpt mig mycket är att utveckla simmarnas personligheter. Att lära känna simmarna ordentligt och fundera över hur dom skulle reagera i olika situationer hjälper mig att tänka ut deras livsöden och få till passande händelser för dom enskilda simmarna. Eller så kommer jag på en plan för någons liv först och anpassar personligheten efter det ända från födelsen.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[AmandaBorg]
0

#3 Ja, men det är ju just det.. Jag kan inte förenkla. Jag komplicerar allt så himla mycket, haha. Men det är väl som du säger, att det bara är att jobba på det. 

Smart det där med att lära känna simmarna. 👍

Namiko
1

#4 Ja, det är lätt att man gör det mer komplicerat än det behöver vara. Men det behövs inte så mycket för att få till något bra egentligen. Enklare är ofta bättre och även lättare att följa som läsare. Man behöver inte heller skriva ut varenda liten detalj utan man kan låta läsarnas fantasi fylla i vissa luckor. I vissa fall kan bilderna förmedla mycket och göra att det inte behövs så mycket text, i andra fall kan man använda färre bilder och mer text för att få fram något som är svårt att få till bilder på. Vissa händelser kan man helt hoppa över och kanske bara nämna som något som redan hänt utan att man visat det för att göra det lättare.

Ja, det är bra att lära känna sina simmar. Även om det innebär att man fäster sig vid dom mycket mer och har svårt att släppa taget ibland, men mina simmar känns som mina vänner, jag tänker på dom på nästan samma sätt. Även om jag inte plågar mina vänner på samma sätt som jag gör med simmarna :P

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[AmandaBorg]
0

Putt.🙂

Linnsan91
0

Försök ge dig själv lite olika utmaningar. T.ex.; uppnå alla olika livsönskningar i spelet, få examen på universitetet, resa, uppfödning..

Försök tänk dig in i familjen och hur dom skulle reagera och tänka, känna etc. Jag blir lätt så att jag spelar efter hur alla behovsmätare ser ut och vill ha grönt överallt. :P Men när jag spelar legacys försöker jag att tänka mig in i familjen. Snart ska dom få barn, nu ska dom plantera en liten växt etc.. Då kan varje liten sak bli roligare istället.
Jag får lite dubbla uppfattningar, dels finns det så oändligt mycket, dels räcker det inte till.. :P Men mitt tips är hur som helst att du försöker att sätta dig in i familjen :D Sen kan du kanske göra din egen släkt och försöka spela utefter det? :)

[AmandaBorg]
0

#7 Jag tycker det är så tråkigt att skriva (eller läsa för den delen) t.ex. "när hon vaknade åt hon frukost, sedan duschade hon" osv. Men det är klart det blir mycket roligare om man gör som du säger och verkligen lever sig in i simmen, och skriver mer utförligt och så. 🙂
Tack för tipsen!