Snälla hjälp mig.
Ni har säkert fått jätte många frågor om just detta, men hittar inte något sånt inlägg just nu.. :/
När jag spelar Sims 3 så går det bra i början, men efter ett tag så stannar hela spelet, eller rättare sagt sims gubbarna..
För om dom t.ex. är ute och det blåser, så rör sig fortfarande träden och bakgrunden men gubbarna bara fastnar och det laggar.
Detta har lett till att jag slutat spela eftersom att sen så måste jag starta om datorn eftersom att inget händer och kan även inte spara, så jag måste ändå bara spela om allting igen när jag sätter på det igen.
Det var ett tag sen jag spelade, men jag skulle såå gärna vilja spela igen, men vill inte att detta ska hända.
Skulle vara mycket tacksam om du/ni kunde hjälpa mig med detta :).
Tack på förhand :).
Är det ts 3 så prova med "resetsim simens för och efternamn" i fuskrutan. Dvs tex resetsim Anna Andersson Kommer aldrig ihåg, men det kan hända att att man vill och med ska skriva resetsim som två ord "reset sim" Värt ett försök iallafall :-D
Har du testat att installera om spelen? Har det alltid hållt på så här? Klarar din dator av sims? Det kan vara vad som helst. Svårt att veta. Finns så mycket det kan bero på.
Så händer för mig också. Testa antingen dra ner grafikinställningar eller tryck på pause flera gånger och sedan också går du tillbaka till skrivbordet genom windowsknappen (spelar du på mac vet jag inte). Så brukar jag göra, om jag inte bara väntar tills det går igång igen.
detta händer mig också ibland…
Always <3
Tack för svaren. 🙂
Det har inte alltid hållt på såhär, vet inte varför det helt plötsligt började hända..
Ska testa dra ner grafikinställningarna och se om det fungerar. Annars får man väll installera om alla spelen.. 😕
Mycket tacksam för era svar. 😃
#5 se #3 och testa mina andra tips.
Jo, jag har försökt att gå tillbaka till skrivbordet, men det fungerar inte heller.. 🤔 Det går inte att trycka på en knapp, det händer inget.
#7 Då är det värre än för mig.
Jag tror att det är din dator som inte riktigt orkar med Sims. Jag hade massvis med nedladdat innehåll (CC) som min dator inte orkade med. Det slutade med att hela spelet inte gick att starta och allt var förstört kan man säga.
Då fick jag avinstallera alla Sims-spel (genom en krånglig väg dessutom, eftersom jag inte kunde avinstallera de som vanligt) och rensa alla mappar och nedladdat innehåll.
Nu funkar det igen, fast jag har slutat ladda ner från andra ställen än Store.
Det är precis som #8 med för mycket nedladdat innehåll så kan det bli att datorn inte orkar med och därför laggar spelet. Men sedan har de ju inte gjort sims speciellt bra heller. Det är ett spel med mycket buggar som de inte fixar utan bara göra massa nya expansionspaket istället eftersom de tjänar pengar på det..min sambo (mkt mer datakunnig än jag) testade spelat i ett prestandatest och det uppträder inte alls som andra spel..Har även märkt att ju mer expansionspaket man har desto svårare blir det för datorn att spela upp det. Det ska inte vara nå fel på mina datakomponenter heller, utan det ska klara spelet utan nå problem..men som sagt sims är tyvärr inte gjorda på bästa sätt. Skulle gärna vilja att de fokuserade på att bättra på spelet och deras buggar.
Men du skulle kunna se över om du kan uppgradera din dator.
#9 Min pappa (jobbar med datorer och allt det där) tyckte som din sambo att Sims är ett spel som är skapat ganska dåligt. Jag hoppas innerligt att de gör ett bättre försök med TS4, blir galen på alla buggar, lagg och fel.
Tack för tipsen, nu är det fixat och det har inte hänt igen! 😃
Väldigt tacksam för att ni hjälpte mig.
#11 vad kul :-D Hur löste du det då?