The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 2921 ggr
emmachk
0

Stylist - Kan inte ändra kläder!!

Väldigt störande problem. Min sim är stylist men kan bara ändra andra simmars hår och smink men inte kläder… Jag googlade om problemet och detta problem dyker tydligen upp när Årstider installeras. Och det fungerar bra för dom med engelska versionen men inte för oss andra. 

Fler som märkt detta? Och är EA ens medveten om detta problem? Finns det något man själv kan göra? 😡

Bara Anna
0

Jotack, jag har märkt det och spelar därför inte stylist längre…..

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Emelice1206
0

The Sims är buggarnas spel och EA verkar konstigt nog inte riktigt medveten om det, eller så vet de om det, men bryr sig inte.

Men jag har inte ens drömjobb (jag förstår inte varför då jag drömmer om att spela brandman), så jag slipper den här buggen. Men jag tror tyvärr det är väldigt lite du kan göra. Vissa buggar (som de när du laddat ned ett klädesplagg för ALLA åldrar/kön) kan lösas, men sällan de som EA missat att fixa.

Mitchika
0

Det här felet kollade jag upp och läste om. Ironiskt nog så är det bara ett problem i översätta versioner av The Sims 3. Engelska versionen av The Sims 3 har inga problem med stylistyrket… 😕

Jag citerar orsaken från en sajt jag hittade: 

"This issue only occurs in non-english games. The game changes the UI to have room for the longer texts.

Unfortunately the Back button got busted in the process which makes the list not appear anymore." 

Den enda lösningen som finns för svenska och andraspråkiga versioner av spelet är att installera NRaas Master Controller och även Master Controller Integration (en delmod av Master Controller som man kan ladda ner som extra tillbehör). 

Jag har inte testat lösningen själv ännu, men jag planerar att göra det. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

emmachk
0

Okej. Jag har ju en legacy som jag spelar på som jag är rätt rädd om men får väl göra en backup och testa lösningen. Känns ju faktiskt drygare att installera om alla spelen på engelska 🤔

Men hur tror ni att det fungerar med moden "Story Progression" då?

Mitchika
1

#4 NRaas mods går ihop med varandra utan konflikter och utan att krångla. NRaas har både Story Progression, Master Controller och även Integration, så bara du har senaste versionerna av modsen så blir det inga problem. 🙂

SimsBrooke
4

Jag kan meddela att "Master Controller Integration " FUNKAR :D!

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
0

#6 Härligt! Då ska jag ladda ner det under kvällen! 😃

emmachk
0

YES!!! 😃 Ska prova jag också!

emmachk
0

WIEE! Det fungerade. Supertack!! 😃

emmachk
0

ÄNNU ETT PROBLEM! Snälla, hjälp 😕 

Nu när min sim är på nivå 9 i karriären så kan hon inte utföra några jobb alls! Det kommer upp 3 olika jobb men när jag försöker trycka på ikonerna som kommer upp och "Utför jobb" så försvinner bara det jag ska göra. Jag provade genom att fara dit simmen är som jag ska styla om och trycka på "Erbjud makeover" men då händer samma sak. Fattar inte varför…

emmachk
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här har ni ett litet videoklipp på vad det är som händer!

Snurpan83
0

Var kan man hitta "Master Controller Integration" och hur gör man? Är helt ny på detta.. 😓