Hästmods
Hejsan, jag har hittat väldigt många hästmods typ som gör att man kan göra hästarna kortare och få ett mer arablikt ansikte. Om jag laddar ner sådana, hur kommer de att funka? Kommer man kunna välja att göra hästarna kortare eller kommer alla hästar i spelet plötsligt bli korta mer arabansikten? Någon som vet? :)
Jag såg nu att det jag kollat på heter sliders och inte mod… Vad menas med det? ;)
Sliders är det som man justerar till exempel näshöjd och kroppsvikt med.
Jaha, då förstår jag. Men vet du om man måste ha något hack för att kunna ha fler sliders eller kan man bara ladda ner lite sliders?
Några stycken sliders brukar vara smärt fritt. Men ja det finns mods liknade som gör att man kan ha fler sliders. Men du värkar behöva lära dig lite mer om mods och cc för att använda just den moden :). Men fråga bara om du behöver hjälp :). Men som sagt man kan inte räkna med att en mod är helt fel fri. Att använda mods kan också förstöra spelet tyvärr :/
#4 Ja, jag är ju helt ny på detta, men jag tycker det verkar så kul att kunna göra hästarna mer realistiska :) Än så länge har jag bara fixat med ett noCD mod och tänkte se om jag kunde få till ett mod som gör att man kan ha fler simmar i sina hushåll. Vet du, eller vet du någon artikel/text där man kan lära sig mer om cc och mods för att sen kunna använda mods för fler sliders? Jag tänkte vara försiktig och bara använda de mods som verkar funka tillsammans och bara de få jag tycker kan vara kul att ha. Har du många mods installerade och har det förstört ditt spel någon gång?
Det finns en sådan tråd här på sims i fokus. men hittar den inte just nu. Ska se om jag hittar den :).