The Sims iFokus

The Sims

Etikettteknisk-hjälp
Läst 3575 ggr
[Zofiaz]
0

Snabba upp spelet

På sistone har mitt Sims blivit otroligt segt och hackigt, går knappt att spela längre. Tänkte att jag skulle rensa modsmappen lite men är ju rätt svårt då man inte vet vilket som är vad…..
Har 96 sims 3 packet installerade + 224 mods (poser, kläder osv osv). Något som har något tips på hur man kan snabba upp spelet på ett bra vis?

Som sagt väldigt klyddigt att försöka gå igenom mods…

(Vet inte om jag skulle sätta tråden i spelhjälp eller teknisk, eller något annat ;) )

jjjosa
0

Blev ditt spel segare efter att du tog ner något nytt mod?. Jag har väldigt svårt att säga va det är, mer än att jag tror att din dator inte klarar av alla filer. Har själv inga problem. Jag har 600 mods och 1000 sims 3 pack och det segar inget. Den ända gången jag råkat ut att det börjat sega är när ett nytt mod är ner taget och har någon skadad fil i säg. kan vara samma för dig :/. Men för att åter gå till din fråga. Så tror jag antingen på att sänka grafikinställningarna i spelet och se om det går snabbare. Annars vet jag inte. Tyvärr är det så att alla mods är inte helt hundra okej. Så någon gång dyker det upp att det förstör spelet :/.

[xMondSy]
0

Ett tips är att du tar bort allt från mappen och lägger till lite i taget så att du dels tar reda på vad alla gör och sedan får du även en överblick på vad du inte vill ha kvar i spelet. 

Men sedan kan det även vara som #1 säger, att din dator kanske inte klarar av alla filer. Den kanske klarar av alla dina EP och PP som du har installerade, men mods och CC tar ju en hel del plats också. 
Så se över hur det ser ut med ditt minne på datorn. Är det knapert så kan du ha svaret där eftersom själva spelet vill ju gärna ha en hel del minne till godo för att fungera som det ska.