The Sims iFokus

The Sims

Etikettspelhjälp
Läst 1254 ggr
PotatoEcho
0

Vad ska flyttas över?

Hej, jag har råkat fått något fel med mina mappar efter jag råkade göra något dumt misstag. Lyckades få tillbaka alla min mappar som försvann, men dom har gjorts i dubletter. Den ena är tom och är den som används och kan INTE tas bort tyvärr. 

Frågan är: Måste ALLT från förra mappen till dom nya? DCCAHCE DCBACKUP CONTENTPATCH CURRENTGAME osv, måste dom mapparna också över? Eller räcker det med mods och saves? 

Testade att starta spelet med enbart fört över mods och saves.. Men då stod det att jag genast skulle stänga av spelet för att undvika allvarliga fel eller liknande. 🤔

Mitchika
0

Oj, vilket rörigt problem! Jag minns din förra tråd lite löst och jag är ledsen för att jag inte svarade i den, men jag hade ingen ork att engagera mig i något just då. 😕

För att rädda ditt eget innehåll så behövs bara Savesmappen, Modsmappen och eventuellt Screenshots, Movies och SavedSims och annat där du kan ha eget sparat innehåll. 🙂

Jag vet inte riktigt omfattningen av problemet, men vore jag du skulle jag flytta ut alla dessa mappar med eget innehåll som jag vill rädda på skrivbordet. Sedan skulle jag ta bort The Sims 3-mappen i Electronic Arts i Dokuemnt. Efter att ha raderat den (och alla eventuella dubletter), starta upp The Sims 3 och låt spelet skapa en ny mapp. 

När den nya mappen skapats så flyttar du över kopior av ditt egna innehåll (det är alltid bra med kopior någon annanstans på datorn) och testar att starta spelet. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

PotatoEcho
0

#1 Ingen fara, jag förstår! 🙂 Skapade ny tråd för att lättare få svar.

Ja det är väldigt rörigt och jag har ännu inte lyckas fått igång spelet. Tack för ditt svar, jag ska genast testa det och se om det funkar! Hoppas verkligen det, har verkligen haft jätte mycket problem med sims senaste tiden. Men bra att detta forum finns så man kan få hjälp! 😃

Mitchika
0

#2 Jag hoppas det hjälper! Posta om det inte gör det så får vi försöka lista ut något annat. 🙂

PotatoEcho
0

#3 Wiiho! Det funkade, men dock ville inte alla mina downlaods vara med :( Står att dom inte kunde laddas och ersättes med nya saker. Ser förjävligt ut i mitt hus och mina simmar.. hahahah!! Men det konstiga är att jag la i allt i den nya mappen 😮

Mitchika
0

#4 Hurra! 😃

Installerade du innehållet från Downloadsmappen via startprogrammet efter att du har lagt in det? Det krävs oftast att man gör när man gör en "clean start". 🙂

PotatoEcho
0

#5 Åh! Så långt tänkte inte jag, visst måste jag installera dom också ja! Jisses vad tid det kommer ta 😴 Får installera och gå in och se om det  funkar när allt installerats 😃

Mitchika
0

#6 Jag håller tummarna! 🙂