The Sims iFokus

The Sims

Etikett: övrigt
Läst 1018 ggr
[Kajsa91]
0

Hålla intresset vid liv?

Hur gör ni för att hålla intresset vid liv att spela?
Tröttnar ni aldrig?
Provat ni nya saker? Hur spelar ni?
Skulle vara roligt om ni berättade! :)

Jag tröttnar alltid. Spelar jättemycket i 3-4 dagar sen tar det flera månader innan jag gör det igen och då börjar jag alltid på en ny familj. Så familjerna växer aldrig, dom dör aldrig eller något för jag hinner tröttna innan dess.
Började spela idag och då hade jag inte spelat sen i februari.

Mitchika
1

Jag tröttnar ibland i perioder och byter till andra former av spel (eller så spelar jag andra former av spel vid sidan av) men i det stora hela tröttnar jag aldrig helt. The Sims 3 är så pass stort och erbjuder så mycket roligt när det kommer till kreativitet. 

Nästan varje gång jag spelar så kommer jag på drygt tre potentiella historier som man skulle kunna skriva om, skapa och spela med olika simmar och världen dom lever i. Sen så älskar jag friheten i spelet och att se familjer växa, barn bli till och händelser utvecklas. 🙂

Just nu brinner lågan starkt för den kommande expansionen som jag längtar efter något så fruktansvärt! Jag har redan hundratals idéer och tankar om saker som jag tänker göra, plus att Eithan med familj som vanligt kommer få testa expansionen åt mig. Glad

Sen skapar jag också simmar efter karaktärer som jag spelar i andra spel, karaktärer från mina egna berättelser och karaktärer som jag tycker om från andra saker. Möjligheterna är oändliga i The Sims 3 och även om jag inte alltid känner för att spela så försvinner aldrig intresset. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Bara Anna
0

Det som får mig att hålla intresset vid liv är att spela Random Legacy's. Eftersom allt slumpas ut så sätter det mig i situationer spelmässigt som jag inte spelat förut. Det utmanar mig. Och så blir jag såklart lite kär i mina familjer och vill att det skall gå bra för dem!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Potatisen
0

Jag spelar sällan legacy, utan mest vanligt. För att hålla spelglödjen uppe, brukar jag tidigt bestämma vad varje person ska göra i framtiden och då välja egenskaper efter mina planer.

Linnsan91
0

Jag är lite i samma situation! Å ena sidan tycker jag att spelet erbjuder oändligt med möjligheter (Har alla EP) så det är svårt att veta vart man ens ska börja. :) Men å andra sidan är grunden jämt densamma: Dom ska äta, sova, bygga upp färdigheter, uppfylla önskningar etc. vilket får mig att tröttna på nolltid. Samtidigt vill jag ju inte fuska med varken pengar eller humör. Det är så tråkigt när det blir så därför jag har oftast massor av idéer och enorma utmaningar att klara av, men som aldrig blir färdiga..

Jag längtar sönder mig till nästa EP (semesterparadis). Då kommer det bli helt ny saker att göra vilket jag ser fram emot. 😃

[Kajsa91]
0

Roligt att ni svarar :)
Får kanske köra lite legacy för att hålla intresset vid liv ^^

#4 Åh såg att semesterparadis skulle komma ihåg (lite efter.. ;P) och det verkar asgrymt!
Ha hotell är något jag velat ha innan, så det ska helt klart bli spännande. ^^
Dock rädd att jag har för höga förväntningar så man blir besviken.

Namiko
1

Jag lyckades inte hålla uppe mitt intresse under längre perioder förrän jag började med min legacy och började ge mina simmar historier och djupa personligheter. Nu vill jag inte spela på någon annan familj än legacy-familjen även när jag inte spelat på ett tag.

Hade nämligen samma problem som dig innan, vid varje spelperiod så startade jag en ny familj som kanske kom till generation 3 innan jag tappade suget och det gick några månader innan jag startade en ny familj, för att jag inte hade något koppling längre till den jag spelade på innan.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.