The Sims iFokus

The Sims

Etikettlegacy-och-historier
Läst 1745 ggr
[AmandaBorg]
0

Legacy Miller

Så började det…

Marcus Miller har i princip bott på gatan i hela sitt liv, hans mamma dog när han var liten och sedan dess har han fått klara sig själv. Han har aldrig träffat sin pappa, han vet inte vem han är eller om han ens lever. En sen kväll efter att han som vanligt hade stulit lite mat fick han besök på sitt gömställe där han brukade sova om nätterna. Det var en stor mörkhårig man som såg lite smått galen ut, han hade letat rätt på Marcus. Han slet upp honom från marken där han precis hade lagt sig för att sova. - Om du någonsin stjäl något från mig igen kommer jag att mörda dig! Han spottade ur sig orden och tog fram en kniv som han tryckte mot Marcus strupe.  Marcus som bara var en liten tonåring blev rädd, han hade aldrig stulit något som inte var absolut nödvändigt. Mat behövde han ju för att överleva.  - Jag lovar, jag ska aldrig göra det igen. Marcus snyftade fram orden med tårar i ögonen.  Mannen brydde sig inte om att han blev ledsen och rädd, trots att han bara var ett barn i den store mannens ögon.  Efter den kvällen bestämde sig Marcus för att lämna den gamla hålan där han hade vuxit upp. Han var tvungen att börja om på nytt på ett nytt ställe. Här visste alla vem han var, han skulle aldrig kunna börja om här med alla minnen.  Trots att Marcus bara var en tonåring och hade levt ett sådant hemskt liv var han stark. Han visste att han skulle klara sig om han bara kom bort härifrån. Han packade ihop det enda han ägde, som var en gammal sovsäck, och började gå därifrån. Vart han skulle visste han inte än, men hela världen låg framför hans fötter. Dessutom, värre än så här kunde det omöjligt bli.

[AmandaBorg]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Resan till Koi

Utdrag:

Månaderna passerade, han visste inte hur många, men en kväll när han passerade en liten stad såg han en reklamskylt. "Koi - Din paradisö. Semesterorten för alla, årets alla dagar. Välkommen hit, du också!". Bakom texten fanns en vacker bild över en vacker plats, stränder, natur, hus. Det var perfekt. Där skulle han bo, det kändes helt rätt.

[AmandaBorg]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett nytt hem

Utdrag:
Marcus gick fram och kollade in, där fanns ett kylskåp och en byrå. På byrån fanns en liten lykta. Allt var väldigt dammigt. Det luktade unket i hyddan, inte kunde väl någon bo här?

[AmandaBorg]
0

Släktträd för Marcus Miller.

[AmandaBorg]
0

Trädgårdsarbete och fiske

Utdrag:
_Efter det började Marcus varje morgon med att sköta om trädgården, därefter fiskade han. Så såg dagarna ut, och det trivdes han med. Han tyckte om naturen och till skillnad från hans tidigare liv var det här väldigt fridfullt.
_Ganska snart hade han betalat av sin skuld för marken, om han inte ville behövde han inte fiska längre, man han trivdes så bra med det så han fortsatte.

Sadrea
0

Följer :)

[AmandaBorg]
0

#5 Skoj! 🙂

[AmandaBorg]
0

Barbesök

Utdrag:
_En dag bestämde sig Marcus för att han var trött på att fiska och sköta om trädgården. Trots att han trivdes med det kände han att han behövde komma ut och träffa folk. Så han tog en promenad in till staden och köpte lite nya kläder, han kunde inte gå omkring med sina gamla trasor längre. Sedan besökte han en av öns barer. När han kom dit kunde han inte sluta titta på mixologen som jobbade där. Hon var jättesnygg och såg väldigt snäll ut. 
_Marcus satte sig på en av barstolarna och funderade på vad han skulle säga till henne, han behövde inte fundera länge. 

kaninsköld
0

Är detta från semesterliv?

Mvh Kaninsköld

[AmandaBorg]
0

#8 Menar du semesterparadis? Det har väl inte kommit än? 😮
Jag spelar i en nedladdad värld. 🙂

kaninsköld
0

Jaha , för den liknar öarna i semesterparadis.

Mvh Kaninsköld

[AmandaBorg]
0