The Sims iFokus

The Sims

Etikett: ts1-och-ts2-allmänt
Läst 4226 ggr
AJEriksson
0

hjälp, ladda ner till sims 2

Hur laddar man ner saker till the sims 2?

Läste hur man laddar ner till sims 3, vilken jag prova och det funkade inte heller. så nu försöker jag hitta nåt att göra för 2an. har sökt runt på google och allt jag hittat och provat funkar inte alls. Så vet inte om det är något fel på min dator eller fel på mig. Det är faktiskt lite irriterande när man suttit framför datorn i flera timmar och ändå funkar inget, haha blir knäpp snart! Finns det någon gullig själv där ute som kan förklara? exakt vad för program jag behöver på min dator, i vilka mappar man ska spara sakerna man laddar ner och vart de ska ligga efter man öppnat dessa!.

// Alexandra

// P&K Alexandra

Onslow
0

Ska se om jag kommer ihåg, var ett tag sedan.

Först vill du ha ett program som kan hantera .zip och .rar-filer, jag använder installmonkey eller vad det heter, så slipper man installera både winRAR och winZIP. Borde gå att hitta gratis via google.

Om du kollar i din Sims 2 mapp borde det finnas en mapp som heter "downloads", om inte kan du skapa en. Jag brukar göra en genväg på skrivbordet också, enklare då. 

Sedan letar du efter en CC (custom content) du vill ha, och laddar ner. Jag vet inte hur det ser ut i Firefox eller Explorer då jag använder Chrome, men du borde bara kunna klicka på filen eller "öppna fil" då den är nedladdad. Har du installerat det första programmen jag nämnde korrekt bör filen öppnas i dem.

Har CCn en winRAR ikon (en hög böcker) behöver filen "unzip-as". Jag har inte riktigt listat ut hur man gör det än, så jag brukar ignorera dem, haha… Någon annan kan säkert hjäpa till med det. Annars kan du bara markera CC filen och dra den till "downloads" genvägen på skrivbordet. 

Det är så jag gjorde iallafall, hade aldrig några problem. Gå in på youtube och sök på "the sims 2 custom content download" eller något sådant om jag inte var tydlig nog eller om det inte fungerar så borde du kunna få fram en video.

Lycka till!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

AJEriksson
0

Tack!! Jag ska göra mitt bästa sen :) tacksam för ditt fina svar!

// P&K Alexandra