The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1581 ggr
Anniez
0

Sims stänger ner

Sedan jag installerade simmar från exchange har mitt sims bara gått utför men nu efter jag inte installerat universitetet har det börjat stänga ner "sims har slutat fungera". Jag kommer inte heller in i byggläget utan fastnar i ett mellanläge där jag inte kan göra något…. Snälla kan någon kunnig hjälpa mig

Lecheval.blogg.se - Mitt hästliv :))

Kurre97
0

instalerra om spelet

(stavning)

Anniez
0

Har ingen lust att göra det om det finns något annat sätt för jag har 14 expansioner och är alldeles för fäst vid mina familjer :(

Kurre97
0

okej, tråkigt X\

Lumina - 留美奈
0

Dina familjer behöver du ju inte ta bort bara för att du avinstallerar spelet. Om du är orolig att de försvinner, spara ner den i en annan mapp.

Mig veterligen är just att spelet inte svarar ett vanligt problem. Händer det mycket ofta? Om inte, se bara till att spara dina spel ofta.

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Anniez
0

Det händer typ 1 minut efter att man kommer in i spelläget >.<

Mitchika
0

Du kan göra en säkerhetskopia av dina sparade filer och familjer så att du räddar dom genom att följa den här guiden: 

http://thesims.ifokus.se/articles/509dc064d4ebea648c000387-sa-kopierar-du-dina-sparfiler?articles-1

Efter att du har gjort det, innan du väljer att avinstallera och installera om, så radera din The Sims 3-mapp som ligger i Electronic Arts i Dokument. (Jag tror guiden jag länkade till ovan har bra bilder som beskriver var det ligger) 

Raderar du hela The Sims 3-mappen och sedan startar spelet så kommer spelet att skapa en ny mapp som är exakt likadan, dock utan sparade spel. Det kan vara ett bra sätt att få bort korrupta filer. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Anniez
0

Kommer husen vara kvar och allt man gjort i städerna generationen efter generation eller bara själva familjen?

Mitchika
0

#7 Allt du gör i en spelomgång räknas som en sparfil och i den sparfilen finns allt sparat, från husen i den staden till alla simmar som bor där.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

[xMondSy]
1

När du säger att spelet stängs ner efter 1 minut. Har du kollat så att datorn har minne nog då du säger att du har 14 ex/pp installerade samtidigt? För med så mycket installerat så tar det en hel del plats. 

Sedan om du även om mkt CC installerat.

Anniez
0

#9 Jag har inte mycket CC installerat men en hel del bilder på datorn. Vart kan jag kolla hur mycket minne jag har kvar?

#8 Bäst jag sparar direkt jag kommer till den datorn, vem vet när allting kraschar ihop helt.

[xMondSy]
0

#10 Nu vet jag inte vilket op du har på din dator men jag kör via min. Jag har win 7

Start > Dator > Hårddisk C > Högerklicka > Egenskaper

Så ligger mitt och när du tar upp egenskaper så finns all info där.

Anniez
0

Alla hushållssimmar jag skapat tidigare men inte sparat och fortfarande spelar i, hushållen finns ju kvar i den där flytta in hushåll men kommer dom finnas kvar sen?