Har ni några headcanons?
En headcanon är, enligt urban dictionary, "an idea, belief or aspect of a story that isn't mentioned in the published media but is accepted by the reader or the fandom itself" - alltså, en idé om hur saker hänger ihop som man kommit på själv.
För att förklara närmre kan jag berätta en av mina. Tycker sådant här är otroligt intressant, nämligen.
Jag blev, som jag nämnde i en annan tråd, till min stora förvåning alldeles förälskad i varulvarna när jag köpte Övernaturligt. Direkt började jag fundera på hur varulvarna skapades och hur deras liv ser ut.
Jag ser framför mig att människorna är rädda för de ockulta och att de därför har sökt sig till Moonlight Falls, iallafall många av dem, eftersom de hotas överallt annars.
Jag tänker mig också att de lever i flockar, även utanför jakten. Jag har en flock på fyra simmar (den familj jag spelar mest på för tillfället - är helt förtjust i dem!) som alla älskar varandra som en familj skulle.
Sen har jag lånat lite från olika media där varulvar finns, och har bestämt att de präglas på en partner - alltså, de fäster sig till en speciell individ (varulv eller inte - är det en varulv präglas de alltid tillbaka) till den graden att de inte kan leva utan den. De blir partners för livet.
Förvandlingen ser jag som smärtsam tills man lärt sig hantera den. Det är vår automatiska reaktion att spjärna emot, men när vi istället tar emot förvandlingen och "flyter med" går det lättare.
I varulvsform är de jägare, helt enkelt. Sinnena är starkare, de blir aggressiva, och de attackerar varje hot (förutom sin egen flock, såklart) för att få leva ut sin djuriska sida. Jakten för mig är helt styrd av instinkt, och enligt många olika media äter varulvar gärna hjärtan, så det ser jag framför mig också.
Blir man biten blir man förgiftad, typ som vampyrer blir, och man kommer förvandlas vid nästa fullmåne.
Som sagt - självklart vet jag att inget av detta är tekniskt sant och att att spela med varulvar är som att spela vilken sim som helst - men det blir så mycket roligare att spela om man måste leva efter "regler" - min flock lever inne i skogen, visar sig inte utomhus så ofta, osv.
Kan väl knappast bara vara jag som har idéer som dessa när jag spelar? Dela med er av era headcanons! 🙂
Vänliga Hälsningar Lina
Jag tror vi ser på varulvarna i Övernaturligt på ungefär samma sätt. 😃
Även om jag inte framhäver det så otroligt mycket i min Legacy så tycker jag om att tänka i liknande banor med mina varulvar, både i och utanför Legacyn. 🙂
Jag har lite tankar kring drakarna och Dragon Valley som jag skriver ner i en separat historia. 
Om hur invånarna i Dragon Valley kommer från en mytomspunnen tid där varje barn får ett drakägg att ta hand om när dom blir tonåringar. Drakägget påverkas av deras personlighet och även deras ödesbestämda framtid och blir den drakvariant som kommer kunna hjälpa och stötta varje individ på bästa sätt genom livet. 
Bönderna får oftast gröna drakar, då dessa drakar hjälper dom att så, odla och kan även dela med sig av sina dolda skatter under svåra tider när bönderna och deras familj riskerar att svälta. 
Adeln får ofta lila drakar, då dessa drakar är bra på att hjälpa sina mästare knyta sociala kontakter, ordna tillställningar och få vänner i dom rätta kretsarna. 
Under svåra tider när krig, brottslighet och elände hotar Dragon Valley så brukar röda drakar kläckas i ägg hos framtida riddare för att hjälpa dom försvara gränserna och skydda befolkningen i Dragon Valley. 
Den svarta, bepansrade draken är ett mytomspunnet väsen som sällan dyker upp hos "vanliga" människor utan är oftast följeslagare till ockulta väsen (häxor/trollkarlar, varulvar, vampyrer) och i sällsynta fall hos individer vars hjärtan och sinnen är så förmörkade av dom själva att deras drakägg omöjligt kan ta efter något annat än det svarta mörkret… 
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Oh vad spännande, jag har inte hunnit fundera eller reflektera så mycket över alla övernaturliga väsen mer än om varulvarna som också är en utav mina favoriter och mina "headcanons" påminner väldigt mycket om dina TS :-) Mitchika på något vis kunde jag förstå att du skulle vara med i denhär diskussionen med dina drakar :-) var en väldigt intressant "headcanons" och tycker det verkligen låter bra och vettigt och jag kan verkligen få bilder över hur det har och kommer se ut i Dragon Valley :-)
#2 Haha, jasså? 😃
Tack så mycket! Jag älskar att sitta och hitta på historier och bakgrunder till allt från städer till olika sorts varelser. Sen så råkar ju både varulvar och drakar vara mina favoriter också. 🙂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows