Drakägg kläcks inte!
Jag köpte Dragon Valley idag och hade alldeles nyss tid att spela det. Problemet är dock att drakägget inte vill kläckas 🤔
Har inte prövat så speciellt många saker, mest bara att starta om spelet (vilket inte gav någonting). Har ni något tips?
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.

Är det inte så att du måste sköta om ägget?
Bra att jag stavade fel i rubriken. Någon kanske vill fixa det? :) #1 Det gjorde jag och så kom det upp en liten nedräkning där det stod "4 timmar och 49 minuter kvar" och efter ett tag stod det att det skulle kläckas…men det hände ingenting!
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.

Hmm vad konstigt?! :-S
#2 Jag har fixat ett litet K istället för G =)
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
#3 Känner mig frustrerad! Prövade nämligen installera om världen, men det funkar fortfarande inte.
#4 Tack! 😃
Jag har kläckt ett dussin drakar vid det här laget! Hur gör du när du sköter om ägget? 🙂
Mina simmar står och pratar oavbrutet med ägget om olika saker under alla 6 timmar som det tar för ägget att kläckas (mina simmar är pratkvarnar samt att jag vill vara säker på att få den färg på draken som jag vill ha). Hur länge pratar din sim med sitt ägg och vad pratar han/hon om? 
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#6 Det var ju precis så jag gjort! Måste ha blivit någon bugg. För hon pratade med ägget så mycket som jag orkade. Ska pröva igen.
Det måste ju gå. Jag vill ha drakar!
#7 Det låter jättemärkligt! 😮
#8 Jag tycker ju som det! 😕
Förlåt ts om jag snor tråden lite, men vad ska man ha drakar till? Vad kan man göra med dem? Och blir dem stora??
Tydligen så är det en vanlig bugg att äggen inte kläcks :/
#10 Drakarna är som små husdjur, likt fåglar och gnagare som man fångar ute. Dom har magiska förmågor och kan utföra olika saker beroende på vilken färg dom har. 🙂
Röda drakar sätter eld på saker och simmar på sin mästares order, bland annat. Gröna drakar hjälper till att skörda och kan trolla fram skatter åt sin mästare. Lila drakar är otroligt sociala varelser som kan hjälpa simmar att må bättre, vara gladare och hjälpa sin ägare i sociala sammanhang (jag har inte spelat så mycket med lila drake än). Svarta, bepansrade drakar kan trolla fram dödsblommor åt sin mästare, kasta otrevliga förbannelser på andra och jag har hört att dom även kan skapa zombies! 😮
Alla drakar ger en humöreffekt till sin mästare som påverkar två av deras humörmätare positivt, till exempel Hunger och Blåsa. (Jag har inte lärt mig utantill vilken drake som gör vad) 🙂
Drakarna är ruskigt bedårande och kan sitta på sin mästares axel, flygas runt med, lekar med, matas med och var en söt kompanjon i vardagen, förutom ovannämnda syften. 
#11 Är det?! 
Gud, så typiskt… 😕
Jag verkar på något sätt slippa undan nästan alla buggar… *Peppar peppar, ta i trä*
Nu kommer jag garanterat få några på halsen bara för att jag skrev det. 🤦♂️
#12 Tack för infon! Coolt ju! Måste köpa staden! Eller kan man få dem på annat vis?
#13 Jag tror att drakarna ingår enbart i Dragon Valley än så länge, men du kan alltid kika runt på Store och se om dom går att köpa separat om du inte skulle vilja ha världen. 🙂
#11 Är det så? Det finns inget som kan lösa det då? I need my dragons!
😕
Var tvungen att pröva skaffa en drake (har inte prövat själv tidigare men vet flera som klagat på denna bugg) och mitt ägg kläcktes trots att jag inte stod och snackade med det hela tiden. :)
#16 Tur för dig! Jag ska nog ta och starta upp det senare och pröva igen. Har bara prövat en gång idag!
#16 Vad jag har sett så ska det gå att kläcka ägget genom att bara prata med det en enda gång med en sim. 🙂
Skälet till att jag pratar hela tiden är, som sagt, att jag vill garantera att jag får rätt av dom fyra olika färgerna. 😃
#17 Jag hoppas verkligen att det börjar fungera. Drakarna är ju bedårande! 
Funkar det fortfarande inte så kan jag börja söka på lösningar. Det är fortfarande relativt nytt, så jag vet inte om det finns något ute än.
Jag hittade en eventuell lösning när jag kollade lite. Det står att draken inte kan ha installerats ordentligt via startprogrammet och att du ska installera världen igen. Inte avinstallera, utan installera över den gamla installationen några gånger. 🙂
Jag vet inte om det funkar, men det kan vara värt att testa!
#19 Åh vad bra! Ska pröva det!