Skapa en kennel!
Ska göra en kennel! Hade tänkt att uppdatera den här så ofta jag kan, men behöver lite tips/idéer! Hur ska jag göra huset och ska jag göra hundägarnas osv? Berätta! Har slut på idéer… :D
Kreativiteten får andra stå för! :-) Men ett tips om du vill att det skall vara kennel-likt och du skall kunna sälja dina hundar och inte bara adoptera bort dem som det är i grundspelet är att skaffa modden NRAAS Consigner. Det gör så att du kan sälja djur i consignment shop + sälja djur direkt till andra simmar om jag har fattat det rätt.
Me. Myself & My Sims
när jag ska ladda ner nraas grejer så funkar det och så står det att moddarna är nerladdade, men när jag startar sims 3 så står det att sims 3 har slutat fungera. Och så fort jag tar bort moddarna så funkar sims spelet igen. Vad kan vara problemet? Förlåt för att jag går off topic och lägger in det problemet här…
Always <3
Hm… Då ska ja nog inte ladda ner det. :( Vill inte riskera att mitt the sims 3 går sönder!
Mods förstör inte ens spel om man vet hur man ska använda och hantera dom. Jag har 10 stycken mods från NRaas installerade i mitt spel (inklusive NRaas Consigner) och jag har aldrig upplevt något krångel eller att spelet kraschar. 🙂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Men jag är ur dålig på sånt här och vet inte hur man gör… Kan nån hjälpa mig och vilka mod tycks jag behöva? :)
Vad är det där NRaas egentligen? Jag vill också göra typ en kennel eller likande…
When life gives you lemon, make orange juice and leave the world wondering how the hell you did it.
#6 NRAAS är en samling externa mofifieringar som du som spelare kan ladda ner från deras hemsida för att förbättra ditt spel. Observera att spelet är fullt spelbart även utan mods, men många som börjar kan inte sluta 😃
Det finns många olika slags mods (NRaas är ett samlingsnamn bara). Det som jag föreslog ovan är bara ett exempel. Det kallas för NRaas Consigner och gör så att du som sagt kan sälja husdjur hos provisionsbutiken, men även till andra simmar. I grundspelet kan du bara adoptera bort dina husdjur, alltså inte tjäna pengar på din kennel.
Men om du är villig att bortse från detta så behöver du absolut inga mod!
Me. Myself & My Sims
menade inte att skrämma dig till att inte använda mods, det är förmodligen jag som har gjort något fel och kanske råkat lägga någonting i fel mapp/ta bort något eller liknande. Men jag tror inte det är någon stor fara att ha mods, jag vill jättegärna ha det, men jag lyckas aldrig med att få igång dem i själva spelet. Är inte särskilt duktig på det :/
Always <3