The Sims iFokus

The Sims

Etikettteknisk-hjälp
Läst 1268 ggr
[Zofiaz]
0

Uppdatera mods

Även om jag spelat Sims 3 en längre tid är mods relativt nytt för mig. Som en del av er kanske läst i ett annat inlägg av mig är mitt spel väldigt laggigt och segt just nu, jag vill gärna koppla ihop det med att någon eller några mods inte är uppdaterade och alltså segar ner spelet, trovärdigt? 🤔

Hur i så fall gör man, någon vänlig själ där ute? 😊

svealo
0

Om du ska uppdatera ett mod är det bara att ta bort det och sedan ladda ner den nya versionen av det

[Zofiaz]
0

#1 - Finns inget sätt att ta reda på om det behövs uppdateras? =)

svealo
0

Varje gång det kommer en uppdatering brukar modsen uppdateras

Bara Anna
0

TS - det kan vara så. Men det finns inget snabbt och lätt sätt att ta reda på det, tyvärr. Det enda mig veterligen är att avinstallera ALLA mods, ALL custom content och kolla om spelet fortfarande laggar. Om inte, så var det en mod som spökade och du kan fortsätta att via uteslutningsmetoden (ladda upp en mod i taget) att ta reda på vilken….

Om du inte har så många mods så brukar det på de flesta  mod-hemsidor stå vilken version som är den senaste etc. Där kan du kolla. Men bara för att du har en utdaterad mod betyder inte det att det är det som segar spelet…

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

[Zofiaz]
0

#4 - 224 objekt och kommer inte alls ihåg vart vardera är nedladdat ifrån. I början funkade Sims precis som det skulle, men nu efter ett tag blir det allt segare….vilket jag tänkte kunde bero på att något inte var av den senaste versionen.

[AmandaBorg]
0

#5 Ju mer du spelar, desto segare blir spelet, tyvärr. Eftersom det bara blir fler och fler sparfiler hela tiden. 😐

[Zofiaz]
0

#6 - Finns inget man manuellt kan rensa eller liknande?

[AmandaBorg]
0

#7 Ingen aning faktiskt, jag är inte så duktig på sånt. Mitt spel är också väldigt laggigt. :/