The Sims iFokus

The Sims

Etikettvärldskaparverktyget
Läst 1758 ggr
21Guns
0

Invånare i egen värld

Hur får man in invånare i sin egna värld man skapat som man vill ska vara där hela tiden? T ex som dem som alltid finns i t ex Sunset Valley.

Vill att det ska finnas invånare där när man skapar nya spel så man inte behöver göra det hela tiden. :)

// Elin :)

"I think therefore I am" 

- Descartes

[_annaH]
0

När jag gjorde klart min värld så kryllade det av invånare :S Skulle köpa hus men hus efter hus var upptagna, var endast de tomma tomterna som fanns kvar.. Hann inte göra några egna simmar alls haha …

Nu kanske jag missuppfatta allt Skäms

myismyname
0

Historieutvecklingen fyller automatiskt din värld med simmar. Glad Om du vill ha dina egna simmar där får du helt enkelt skapa hushåll och placera ut. :)

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

21Guns
0

Okej, tack för svaren! :)

// Elin :)

"I think therefore I am" 

- Descartes

Malawii
0

När du ska skapa en tomt i CAW som ska vara en bostadstomt så finns det två olika varianter (3 med "privattomt" om man har semesterparadis), den ena heter "tom tomt" och den andra heter nått i stil med "bebodd tomt". Jag tror att du ska välja "bebodd tomt" om du vill ha simmar i din stad när du exporterar den. Jag har dock aldrig testat detta än men kan tänka mig att detta borde vara lösningen. Vill man istället ha sina egna simar så tror jag att man får exportera världen, skapa och placera ut sina simar och sedan spara allt. Tror sedan att du får kopiera sparfilen och placera den i samma mapp som de nuvarande valbara världfilerna finns. Hoppas att detta var till hjälp men som sagt så är jag inte säker och har själv spänderat timmar på internet för att få reda på samma svar. Så mycket av det jag nu skriv är det lilla jag lyckas få reda på som inte kräver någon form av mod och är saker jag kommer på under tiden jag skrivit detta.

MichelleLindh
0

Hur gör man en egen värld? :o

/ Michelle 

Lumina - 留美奈
0

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??