The Sims iFokus

The Sims

Etiketterts3-expansioner-med-merats3-allmäntspelhjälpnybörjarfrågor
Läst 129 ggr
[Beccy 09]
0

Frågor

Jag funderar på att köpa the sims 3 Och har ”lite ” frågor .

1. Är sims 3 eller 4 bäst ?
  2. Vad är skillnaden på origin och vanliga varianten ?
  3. Vad kan man göra i spelet om man inte köper expansion pack
  4. hur blir man älva
    Vet att det är många frågor på en gång men hoppas att någon kan svara på iallafall några av dom .😊
Mitchika
3
  1. Det är helt och hållet en smakfråga! Båda spelen kommer med sina egna för och nackdelar. Personligen älskar jag The Sims 3 och tycker att det och The Sims 2 är dom bästa spelen i serien. Jag avskyr inte The Sims 4 längre, men jag tycker inte att det håller måttet jämfört med dom tre första spelen av många anledningar. Vi hade nyligen en diskussion om det i den här tråden där många personer tar upp för och nackdelar enligt personliga erfarenheter och åsikter:

https://thesims.ifokus.se/discussion/1531442/sims-4-vart-att-kopa

Kom ihåg att det alltid handlar om personligt tycke och smak. Det finns inget rätt svar på den frågan. 😀

1. Hur menar du med vanliga varianten? Är det The Sims 3 du pratar om och menar du i såna fall skivorna man kan/kunde köpa?

2. Oj, det blir en lång lista… Du får tillgång till världen Sunset Valley, som likt alla världar i The Sims 3 är en öppen värld där du kan åka och besöka vilka tomter som helst utan en laddningsskärm. Skapa en sim och Skapa en stil finns med i grundspelet, givetvis. Den enda övernaturliga varelse som finns i det är spöken och det ska gå att göra dom spelbara även där. Liemannen finns med, men han är givetvis inte spelbar.

Det finns 11 olika karriärer i grundspelet, men alla är så kallade "kaninhål." Det innebär att din sim åker till arbetsbyggnaden och försvinner in i den under arbetstimmarna tills jobbet är slut och simmen åker hem. Det finns även färdigheter, olika föremål att samla ute i världen från kristaller och stenar till sällsynta fröer och insekter och det finns (enligt mig) ett väldigt bra trädgårdssystem där det är roligt och intressant att odla olika saker och bemästra trädgårdsfärdigheten.

Sen så kan du givetvis göra allt typiskt för The Sims-spelen. Simmarna kan bli vänner, fiender, kära, gifta sig, få barn/adoptera barn, skilja sig, åldras och behöver få sina behov omhändertagna. Under sitt liv får barn-simmar och äldre önskningar som du kan lova din sim att uppfylla. Du kan lova max fyra åt gången. Uppfyller du önskningen får din sim livspoäng som du kan använda för att köpa olika egenskaper åt din sim som gör livet lättare eller svårare.

Simmar kan även få en livslång önskan som ger otroligt mycket livspoäng om du lyckas uppfylla den, men den är oftast svår och tar lång tid, ibland hela simmens liv. Det kan liknas med deras livsdröm, ungefär.

Du kan se simmarna namn, favoritfärg, favoriträtt, favoritmusik, stjärntecken och fem olika egenskaper för att göra dom till sina egna, unika individer. Det finns säkert mer som jag har glömt, men det är ungefär som vilket annat grundspel i serien som helst.

1. Du behöver köpa expansionspaketet "The Sims 3 Övernaturligt" och sen finns det flera olika sätt att göra det på. Jag gick igenom dom i den här tråden tidigare:

https://thesims.ifokus.se/discussion/1531730/hur-fungerar-sims-3

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Är du en simsspelare som letar efter ett forum som du kan diskutera de populära The Sims spelen? Då har du hittat rätt! Välkommen in att diskutera med andra simsgalna personer.
[Beccy 09]
1

Tack för svaren, var väldigt hjälpsama ☺️