26 baby challenge
Jag tänker starta en "let's play" som jag typ har skapat själv med lite inspiration från andras "let's play". Utmaningen heter "26 babies challenge" och går ut på att man ska få ett barn för varje bokstav i alfabetet (valde att ta bort åäö).
Regler:
Börja med en ungdom som har möjlighet att bli gravid. Flytta in denne till ett starter home (värt ca 18000) och låt denne ha 1200 i hushållskassan.
Likt 100 baby challenge ska alla barn (utom tvillingar och trillingar)inte ha samma andra föräldrer.
Barn i vagga:
Åldrars inte föränn deras födelsedag
Infants:
Åldras vid deras födelsedag eller lärt sig krypa (växa tillsammans).
Småbarn:
Maxat 3 skillnad och nått nivå 3 i två andra.
Barn och tonåringar:
Åldras vid A i skolan
Flytta ut:
Som ungdom, inte innan.
Död:
dör grundaren ska den yngsta tonåringen som kan bli gravid ta över. Dör ett barn under perioden barn i vagga till tonåring räknas den inte och den bokstaven måste göras om.
Är det några frågor så kan man höra av sig i PM :)
- Redigerat 2023-10-05 22:03 av LampKnapp1
Bild 1:
Det här är då min "startersim" , Alice Nordhult, en familjeorienterad och god sim som älskar att dansa.
Bild 2,3:
Alice har hittat sin första pappa, Don Lothario. Han och Alice blev gravida, namnförslag på A,B,C nu om ni vill vara med och välja. Skicka helst i PM och inte i tråden men det gör inget om man glömmer :)
- Redigerat 2023-10-09 15:36 av LampKnapp1
Jag har tagit fram lite namn ni kan få rösta i mellan, eftersom jag inte fått några förslag än.
A,flicka
Agnes
Astrid
Aline
A,pojke
Adam
Adrian
Alexander/Alex
B,flicka
Bonnie
Bella
Billie
B,pojke
Benjamin
Billy
Bill
C,flicka
Cornelia
Clara
Camilla
C,pojke
Charlie
Constantin
Ceasar
Röstning kan ske i både PM och i tråden😊
Eftersom du redan döpt dom första så röstar jag på Clara eller Ceasar till nästa barn.
Tack #5 för din hjälp!
Här kommer nästa kull med namn att rösta på då:
D-flicka
Daniela
Denise
Dea
D-pojke
Daniel
Dante
Dexter
E-flicka
Esme
Ellen
Estelle
E-pojke
Elton
Ebbe
Edwin
- Redigerat 2023-10-11 16:36 av LampKnapp1
Röstar för Denise och Dante, Estelle och Edwin.
Och så blev dags för Astrid och Bonnie att åldras o bli spädbarn.
Jag har valt att slumpa egenskaper vilket slutade med att Bonnie blev lugn medans Astrid blev raka motsatsen, känslig.
Båda barnen blev väldigt söta och verkligen en blandning av mamma och pappa hittills iallafall. Vi får väl en bättre inblick när dom växer upp lite mer.
- Redigerat 2023-10-13 21:01 av LampKnapp1
Sedan en dag kommer Brent Hecking och knackar på. Alice bjuder på det hon har hemma och de har väldigt trevligt. Då försöker Alice flörta lite med honom vilket först besvaras med ilska och att han lämnar huset.
Attans tänker Alice och bjuder över sina kompisar istället och målar lite. Under kvällen testar Alice bjuda över Brent igen och han kommer. Det blir lite stelt och dom börjar prata om regnet utanför vilket utvecklas till mer avancerade och intressanta ämnen. Listig som hon är smyger Alice in frågan om Brent är singel vilket besvaras med ett nej, Brent är gift med Brant. Men kompisar kan ju aldrig vara fel så Alice bestämmer sig för att fortsätta prata som normalt med Brent. Dock verkar kanske kakorna innehålla något skumt kanske för så fort jag tittar bort från spelet i en sekund är Brent och Alices romantikbar nästan full och Alice är gravid. Så kan det gå in man har automatik på i spelet tydligen….
Jag kommer tyvärr behöva sluta spela med just den här sparfilen. Mitt sims har laggat extremt mycket senaste veckan och när jag skulle spela idag var allt raderat. Alla sparfiler.
Någon gång i framtiden kanske jag försökte mig på det här igen men just nu har jag ingen ork.
#11: Så tråkigt! Det är så jobbigt när sånt händer. Men är du säker på att dom inte finns sparade någonstans på datorn? Jag har för mig att jag lyckats hitta något sånt en gång.
Jag vet inte, kanske. Tror problemet låg i några mods. Raderade de och några få sparfiler syndes igen. Tyvärr inte denna. Får kanske kolla noggrannare vid ett senare tillfälle
Det gick inte att få tillbaka den här sparfilen men jag har skapat en ny med nya simmar och allt. Länk dit: https://thesims.ifokus.se/discussion/1575413/lampknapps-utmaning-26-baby-challenge-