The Sims iFokus

The Sims

Etikett: the-sims-4
Läst 115 ggr
LampKnapp1
2

Lampknapps utmaning: 26 baby challenge

Länk till förra tråden:https://thesims.ifokus.se/discussion/1570530/26-baby-challenge-
Så eftersom min förra sparfil blev raderad har jag nu bestämt mig för att skapa en ny sparfil och börja om. Reglerna är desamma förutom att jag ändrat lite, eftersom jag fått växa tillsammans nyligen :)

Regler:
Börja med en ungdom som har möjlighet att bli gravid. Flytta in denne till ett starter home (värt ca 18000) och låt denne ha 1200 i hushållskassan.
Likt 100 baby challenge ska alla barn (utom tvillingar och trillingar)inte ha samma andra föräldrer.

Barn i vagga:
Åldrars inte föränn deras födelsedag

Infants:
Nått en milstolpe inom varje kategori som är möjlig.

Småbarn:
Maxat 3 skillnad och nått nivå 3 i två andra.

Barn och tonåringar:
Åldras vid A i skolan

Flytta ut:
Som ungdom, inte innan.

Död: dör grundaren ska den yngsta tonåringen som kan bli gravid ta över. Dör ett barn under perioden barn i vagga till tonåring räknas den inte och den bokstaven måste göras om.

Kommentarer får skrivas i denna tråd men man får även höra av sig i PM.

Då ska jag bara sätta mig ner och skapa en sim och sen är vi igång igen!

Är du en simsspelare som letar efter ett forum som du kan diskutera de populära The Sims spelen? Då har du hittat rätt! Välkommen in att diskutera med andra simsgalna personer.
LampKnapp1
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Här har vi då mamman, Valentina, en familjeorienterad och god sim, hon är även vegetarian. Valentinas dröm är att få många barn och de till att alla är väluppfostrade.
Jag gav henne blått hår till en början men det lär ändras med tiden.
Vanessa bor i San Segouia (vet ej stavning) i samma område som rex-centret (?). Hon fick flytta in i huset parktorget för den som undrar.

LampKnapp1
1

Så bland det första som händer är att Valentina håller på att elda upp hela huset när hon ska laga varma mackor, suck, brandkåren kommer och släcker branden och ingen kommer till skada. Det enda som händer är att vi måste köpa en ny spis och då blir vårat bankkonto nästan tomt, vi får försöka överleva på 50 simdaler ett tag I alla fall…

LampKnapp1
1

Senare den dagen kommer Sergio Romeo över. Han är snabb på att säga att han har flickvän när Valentina försiktigt börjar flörta med honom. Men stoppar det Valentina? Nej. Hon fortsätter flörta med honom och får honom till slut på fall. Sen tar Sergio alternativ till att kyssas, man undrar om han helt hlömt bort sig tjej…..? Kyssandet fortsätter och Valentina och Sergio har blivit galna i varandra. Sergio tar helt plötsligt upp sin telefon och pratar i den. När Valentina sedan frågar igen om han är singel är svaret nu ja. Ringde Sergio och gjorde slut bara sådär?
Och då tar Valentina chansen. Hon drar med Sergio till sängen och blir gravid…

LampKnapp1
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Det är dags för Valentina att föda! Det första barnet blir en tjej, Alba, sedan får hon en kille, Beppe och sedan får hon ett barn till, Celine!
Det här är första gången jag får trillingar i mitt spel och då har jag ändå spelat the sims 4 i nästan 5 år. Så jag har smått panik över hur jag ska kunna ta hand om 3 barn samtidigt…. eftersom det oxå är de äldsta barnen måste Valentina klara av det själv oxå…

LampKnapp1
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Problemet med att ha trillingar är ju att alla ska ha mat samtidigt och bytas blöja på samtidigt. Det ända som hörs är skrik och gråt men Valentina lyckas ändå överleva på 3h sömn och tar hand om alla 3 barn 😀

LampKnapp1
1

Det är dags att fylla år! Alba åldras först och blir ett lugnt spädbarn. För att hålla koll på vilket barn som är vilket gav jag de färger, Alba är rosa/lila.

• Redigerat 2024-01-16 16:55 av LampKnapp1
LampKnapp1
1

Sedan blir det Bebbes tur att växa upp! Han blir intensiv och blir även rödhårig, intressant då ingen av föräldrarna är rödhåriga (Valentina har brunt hår egentligen). Han fick röd som sin färg och åldras även med glasögon så de fick han behålla.

LampKnapp1
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Och sen får lilla Celine oxå bli stor. Celine blir oxå lugn och hon får färgen grön/blå som sin färg.
Jag bytte även hårfärg på Valentina så hon har nu brunt hår

LampKnapp1
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Nu när barnen har blivit större är det dags att börja lära sig krypa och kommunicera. Jag fick tyvärr bara bild på när Bebbe och Alba övade på magläge och ingen bild på Celine.

LampKnapp1
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Sedan blev dags att fylla år igen. Alba blev en charmör och både Bebbe och Celine blev självständiga. Jag lät alla tre behålla sina färgteman även fast det inte är så lika varandra så kändes det kul. Min plan är nog att det ska få ha de ändå tills det flyttar ut, men vi får se om jag lyckats förfölja det.

Nu när barnen har blivit äldre är det även dags för Valentina att börja leta efter nästa föräldrar och få en ny runda med barn.

• Redigerat 2024-01-16 18:03 av LampKnapp1
LampKnapp1
1

Valentina verkar ha hittat ett nästa ehh, offer? Pappa? Partner? Struntsamma, han är singel så Valentina börjar försiktigt flörta lite med honom. Flörtandet leder till att Akira ger Valentina en ros, Valentina bestämmer sig för att det är ett tecken och kysser Akira. Kyssen mottages och bara minuter efter är Valentina gravid igen…
20240119_154841.jpg
20240119_155028.jpg20240119_155116.jpg20240119_155958.jpg![Uploading_7ca7049a-36be-409e-bba0-71543ac7d190]()

LampKnapp1
0

Oj, vet inte varför bilderna blev så.

LampKnapp1
1

Barnen börjar sakta men säkert bygga på sina färdigheter. Men eftersom alla pengar är slut får barnen turas om med en kaninplatta, ett dockhus och ett sett stapelklossar. Sedan har jag även två styckena pottor men då måste Valentina hjälpa till vilket inte går så jättebra kanske. Apropå Valentina så går det inte jättebra för henne med sina behov. Hon är trött, skitig, uttråkad, hungrig och kissnödig. Det är jobbigt för både mig och henne med tre tvillingar🙃

LampKnapp1
1

Alba är det barn dom har kommit längst inom färdigheter, hon har nu Maxat fantasifärdigheten och är på god väg med tankefärdigheten.

Bebbe och Celine är oxå på god väg men deras högsta färdighet just nu är bara nivå 3.

LampKnapp1
1

Mitt i allt är det dags gör Valentina att föda. Under natten mellan onsdag och torsdag föds tvillingarna Disa och Elma.

Valentina har nu fem barn varav tre är småbarn och två nyfödda

PennyTrollet
1

Heter pojken Beppe eller Bebbe?

LampKnapp1
2

#16: Han heter Beppe, det är min autokorekt som håller på och som jag inte märker. Men det ska vara Beppe :)