Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 986 ggr
PennyTrollet
2019-08-07 15:25

100 Puppies Challenge

Har börjat med 100 Puppies Challenge. Här kommer jag lägga upp bilder på tiken jag börjar med, hanarna jag använder till att avla med (mestadels herrelösa från gatan) och avkommorna jag hoppas att jag får.

Annons:
Mitchika
2019-08-07 15:42
#1

Vilken kul idé! Den tror jag att jag vill köra också. Vem vill inte ha 100 valpar liksom? 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

PennyTrollet
2019-08-07 15:49
#2

Första matriarken.

Chloe. Hon är av rasen Dalmatiner. Hon har egenskaperna Smart, Aktiv och Lekfull.

PennyTrollet
2019-08-07 15:54
#3

Första avelshanen.

Oscar. Han är av rasen Engelsk Setter. Han har egenskaperna Soffpotatis, Hårig och Matvrak.

PennyTrollet
2019-08-07 15:55
#4

#1 Kul att du tycker om idén! Man kan såklart göra samma sak med katter men jag gillar hundar mest så det fick bli valpar jag satsar på.

PennyTrollet
2019-08-07 16:01
#5

Första kullen blev två stycken - en tik och en hane. Blandning mellan Dalmatiner och Engelsk Setter.

Xena är första valpen.  Hon fick pappa Oscars ljusa färger. Hon har egenskaperna Vänlig och Lekfull.

Henry är andra valpen. Han fick mamma Chloes mörka färger. Han har egenskaperna Aktiv och Skygg.

monstermash
2019-08-07 16:19
#6

Men hjälp så söta! 😍 Det är ju nästan så man vill spela sims enbart för att få fram lite söta dalmatinervalpar

Annons:
PennyTrollet
2019-08-07 16:21
#7

Xena har växt upp. Hon fick pappa Oscars långa päls. Jag sparar henne till framtiden ifall framtida kullar inte ger några tikar.

Henry har växt upp. Även han fick pappa Oscars långa päls. Henry får flytta ut.

PennyTrollet
2019-08-07 16:22
#8

#6 Ja de är riktigt söta! Dalmatiner är så gulliga med sina prickar.

PennyTrollet
2019-08-07 16:28
#9

Andra avelshanen.

Sniff. Han är av rasen Greyhound. Han har egenskaperna Skygg, Lekfull och Snokare.

PennyTrollet
2019-08-07 16:38
#10

Andra kullen blev två stycken - två tikar. Blandning mellan Dalmatiner och Greyhound

Marley är tredje valpen. Hon fick mamma Chloes färger. Hon har egenskaperna Lekfull, Snokare och Trogen.

Lulu är fjärde valpen.  Hon fick pappa Sniffs färger. Hon har egenskaperna Aktiv, Skygg och Lekfull.

PennyTrollet
2019-08-07 21:03
#11

Marley har växt upp. Hon blev en kopia av sin mamma förutom att hon har ett öga med pappans ögonfärg och ett öga med mammans ögonfärg. Marley fick flytta ut då hon var den första tiken i kullen.

Lulu har växt upp. Hon blev en kopia av sin pappa förutom att hon fick mammans lite bredare kroppsform. Lulu behålls för framtiden och Xena, som jag sparade från första kullen, fick flytta ut.

PennyTrollet
2019-08-08 13:44
#12

Tredje avelshanen.

Sam. Han är av rasen Redbone Coonhound. Han har egenskaperna Högljudd, Jägare och Bråkmakare.

PennyTrollet
2019-08-08 13:55
#13

Tredje kullen blev tre stycken - två hanar och en tik. Blandning mellan Dalmatiner och Redbone Coonhound.

Kobe är femte valpen. Han fick pappa Sams färger. Han har egenskaperna Jägare, Lekfull och Högljudd.

Odin är sjätte valpen. Han fick prickarna efter mamma Chloe men en ljusare variant på färgerna från pappa Sam. Han har egenskaperna Matvrak, Aktiv och Lekfull.

Nala är sjunde valpen. Hon fick färgerna och teckning efter mamma Chloe. Hon har egenskaperna Snokare, Jägare och Aktiv.

Annons:
PennyTrollet
2019-08-09 15:50
#14

Kobe har växt upp. Mamma Chloes utseende men pappa Sams färger. Fin kille blev han! Kobe flyttar ut.

Odin har växt upp. Pappa Sams utseende men prickig päls efter mamma Chloe. Odin flyttar ut.

Nala har växt upp. Hon blev en kopia av mamma Chloe. Nala sparas för framtiden och Lulu, från förra kullen, flyttar ut.

PennyTrollet
2019-08-09 15:56
#15

Generationsskifte bland hundarna.

Chloe har nu blivit gammal. Hennes prickar har blivit grå och hon är inte lika pigg längre. Jag hoppas att hon får en bra sista tid i huset.

Nala blir den av valparna som får ta över efter Chloe. Jag hoppas hon ger mig många och fina valpar.

PennyTrollet
2019-08-09 15:59
#16

Vad tycker ni om mina inlägg? Är det kul att se vad det blir för valpar?

PennyTrollet
2019-08-09 16:02
#17

Fjärde avelshanen.

Bomber. Han är av rasen Schnauzer. Han har egenskaperna Högljudd, Hårig och Soffpotatis.

monstermash
2019-08-09 21:16
#18

Bara så du vet, det kommer ta jätte lång tid för tråden att laddas till slut om du lägger upp två bilder på varje hund, kanske bättre att enbart lägga upp på valparna, eller en bild per hund? :) Men jag tycker iallafall valparna är bedårande fortfarande så för mig kan du fortsätta. 😍

PennyTrollet
2019-08-14 12:34
#19

#18 Jag vill ju visa vad valparna kommer ifrån. Hur mamman och pappan ser ut. Detta är min tråd så jag lägger upp hur jag vill. Jag vill inte bara visa valparna. Jag lägger upp två bilder för att jag vill visa hur hunden ser ut framifrån och från sidan.

Amephyst
2019-08-14 12:50
#20

Jag tycker om hur du lägger upp bilderna, och jag tycker också att det är kul att veta vilka som är föräldrar till vilka valpar. Så kör på bara som du känner är bäst😃

Annons:
PennyTrollet
2019-08-14 18:47
#21

4:e kullen blev tre stycken - en hane och två tikar. Blandning mellan Dalmatiner, Redbone Coonhound och Schnauzer.

Romeo är 8:e valpen. Han har egenskaperna Självständig, Hårig och Soffpotatis.

Sugar är 9:e valpen. Hon har egenskaperna Trogen, Jägare och Soffpotatis.

Cleo är 10:e valpen. Hon har egenskaperna Matvrak, Snokare och Jägare.

PennyTrollet
2019-08-14 18:55
#22

Romeo har växt upp. Han har pappa Bombers färger men mamma Nalas storlek. Han fick även ett ljusblått och ett mörkbrunt öga. Romeo flyttar ut!

Sugar har växt upp. Hon fick mamma Chloes prickiga päls men pappa Bombers storlek. Sugar flyttar ut!

Cleo har växt upp. Hon fick pappa Bombers färger och storlek. Cleo sparas till framtiden.

PennyTrollet
2019-08-14 19:04
#23

Första matriarken har gått ur tiden. Chloes liv är nu slut.

PennyTrollet
2019-08-14 19:11
#24

5:e avelshanen.

Bolle. Han är av rasen Shih Tzu. Han har egenskaperna Skygg, Självständig och Snokare.

monstermash
2019-08-15 11:38
#25

#18 Vad tråkigt att du väljer att ta så illa upp för att jag gav dig ett tips. Självklart lägger du upp allt precis som du vill. Jag slutar följa tråden istället. 🙂

Upp till toppen
Annons: